Partnerzy portalu
Wirtualne restauracje: Jak będzie rósł ten rynek?

Wirtualne restauracje: Jak będzie rósł ten rynek?

Więcej niż co dziesiąty konsument słyszał już o wirtualnych restauracjach - czyli takich, które oferują jedzenie tylko w dostawie, najczęściej za pośrednictwem aplikacji - wynika z raportu Rebel Tang o rynku delivery.

Autor: Anna Wrona Data: 04 marca 2022 13:18

Raport delivery Rebel Tang

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez  agencję badawczą ARC Rynek i Opinia dla Rebel Tang, 12,8 proc. ankietowanych słyszało o wirtualnych
restauracjach/ dark kitchen. Zob. też. Rynek dowozów jedzenia w Polsce jest wart już ok. 9 mld zł (RAPORT)

 

Z ankiety wynika, że punkty takie mają duży potencjał - 69,9 proc. pytanych osób zamówiłoby jedzenie z restauracji, która oferuje dania tylko w dowozie.

 

- W Rebel Tang uważamy, że wirtualne restauracje to przyszłość gastronomii, co potwierdzają nie tylko nasze wewnętrzne dane, ale też odpowiedzi dostarczone przez zewnętrzną agencję badawczą. Rynek Food Delivery jeszcze przed pandemią rósł w tempie 40% rocznie. Dziś szacuje się, że do 2030 roku połowa zamówień na wynos pochodzić będzie z lokali oferujących tylko jedzenie w dostawie. Trend ten widzimy także w innych branżach - choćby na przykładzie coraz popularniejszych w Polsce rozwiązań Q-Commerce typu dostawy zakupów z dark stores w 15 minut - opowiada Marek Cynowski, CEO Rebel Tang.

Czym są wirtualne restauracje?

- Wirtualne restauracje to w skrócie kuchnie oferujące marki restauracyjne wyłącznie na dowóz. Dowolna kuchnia z infrastrukturą i odbiorem Sanepidu może stać się dark kitchen i oferować dodatkowe marki restauracyjne w dowozie - mówił Marek Cynowski podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2021.

- W portfolio naszych partnerów największa grupa to kantyny, stołówki, czyli bardzo specyficzne modele: typowa kuchnia produkcyjna, która ma bardzo duże możliwości dołączenia nowych wirtualnych konceptów. Hotele też są bardzo fajną kategorią. Plus restauracje. Jeżeli ktoś ma kuchnię, może hostować nasze wirtualne restauracje - wyjaśniał CEO Rebel Tang.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz