Współzałożyciel Glovo inwestuje w start-up z kategorii foodtech Współzałożyciel Glovo inwestuje w start-up z kategorii foodtech / fot. materiały prasowe

Współzałożyciel Glovo inwestuje w start-up z kategorii foodtech

Autor: dlahandlu.pl Data: 01 czerwca 2021 14:38

Heura, startup z Barcelony przygotował pierwszą publiczną rundę inwestycyjną, aby poprzez finansowanie społecznościowe rozwijać działalność międzynarodową.

Start-up z kategorii foodtech Heura, którego mięso roślinne podbija kolejne rynki, rozpocznie publiczną rundę inwestycyjną serii A na początku czerwca. Nastąpi to poprzez udziałowe finansowanie społecznościowe, czyli formułę, która pozwala na wejście znacznie większej liczby inwestorów. Kwota inwestycji wynosi od 20 do około 50 000 euro.

- Firmy zaangażowanie społeczne w zmiany dot. ochrony środowiska czy zmiany sposobu żywienia na bardziej odpowiedzialny, mają rzesze zwolenników, którzy wraz z nimi chcą zmieniać rzeczywistość. Robią to poprzez codzienne świadome wybory, ale też wspierając finansowo rozwój takich firm. Heura to grupa aktywistów, którzy pracują nad tym, aby na zawsze zmienić przyszłość globalnego systemu żywienia poprzez innowacyjne roślinne produkty. Heura oferuje możliwość inwestowania w ramach finansowania społecznościowego w CrowdCube, więc wszyscy mogą uczestniczyć znaczących zmianach społecznych - opisuje firma.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Wśród pierwszych inwestorów marki znajdują się Oscar Pierre (współzałożyciel marki Glovo) oraz New Crop Capital (USA), Green Monday (Hong Kong), Kale United (Szwecja) i Tech Transfer Agrifood (Hiszpania).

Podwyższenie kapitału zostanie wykorzystane na inwestycję w badania i rozwój, wraz z opracowaniem kolejnych produktów oraz na ekspansję na nowe rynki. Heura działa obecnie w 16 krajach na całym świecie, z silną obecnością w Hiszpanii i innych krajach europejskich. Niedawno pojawiła się również we Włoszech i Anglii, na jednych z najważniejszych rynków żywności w Europie. Od kwietnia Heura jest obecna także w Polsce.

Barceloński start-up zamknął rok 2020 z obrotem 8 milionów euro, trzy razy większym, niż rok wcześniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz