Partnerzy portalu
Bakalland i Purella Superfoods pod nowym logo. FoodWell wejdzie na rynek zamienników Bakalland i Purella po połączeniu będą działać w ramach nowej grupy FoodWell/fot. materiały prasowe

Bakalland i Purella Superfoods pod nowym logo. FoodWell wejdzie na rynek zamienników

Autor: Magdalena Brzózka Data: 11 października 2022 22:25

Bakalland łączy się z firmą Purella Superfoods i zmienia nazwę. FoodWell stawia m.in. na roślinne zamienniki

Rafał Brzoska i Marian Owerko razem pod nowym logo

Marian Owerko, założyciel Bakallandu, podkreśla, że połączone marki Bakalland i Purella będą funkcjonować bez zmian i rozwijać dotychczasowe brandy i produkty. A Bakalland i Purella będą działać w ramach nowej grupy FoodWell. - To nowa marka korporacyjna a nie nowy brand na opakowaniach - podkreśla Owerko.

Bakalland pokazał, że nie tylko rozumie potrzeby klientów, ale też że  jest w stanie zagwarantować stabilny rozwój biznesowy i budować duże kategorie. Z kolei Purella to innowacyjna spółka, który świetnie rozumie współczesne trendy. Te firmy idealnie do siebie pasują. Po połączeniu tworzymy grupę o bardzo dużym potencjale produkcyjnym oraz o wyróżniającej się sile dystrybucyjnej, skupionej w obecnych kanałach, ale najdynamiczniej w e-commerce oraz eksporcie - mówi Marian Owerko.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Udało się skompletować prawdziwy „dream team”, najlepszy zespół jaki mogłem sobie wyobrazić. Na stanowiskach wiceprezesów zarządu będą mnie wspierać: Michał Czerwiński (CCO) i Karol Kleszcz (CFO). W zarządzie FoodWell będą pracować  również: Artur Ryczkowski (CSO), Artur Gajewski (CMO) i Tomasz Szafarczyk (COO). Dla realizacji naszej strategii bardzo ważna jest obecność w akcjonariacie Rafała Brzoski, co wzmacnia nasze plany biznesowe - mówi Marian Owerko.

Bakalland+Purella=FoodWell

Podmiotem o jakiej skali, profilu i ambicjach będzie po połączniu Bakalland i Purella?  

- W ciągu kilku lat chciałbym abyśmy przekroczyli 1 miliard przychodów przy 33% biznesu z eksportu i e – commerce. To nie będzie nowy podmiot ale tylko lub aż nowa nazwa – FoodWell - zapewnia Marian Owerko.

Bakalland i Purella Superfoods łącznie za 2022 rok wypracują 650 mln zł przychodów ze sprzedaży.

FoodWell stawia m.in. na roślinne zamienniki mięsa

FoodWell czyli Bakalland z Purellą zamierzają wejść na rynek roślinnych zamienników. Zamienniki mięsa pojawią się na polskim rynku jeszcze w tym roku pod marką Purella.

- Potrzeby i oczekiwania klientów się zmieniają, więc producenci spożywczy muszą ewoluować. Obserwujemy to, co dzieje się na bardziej rozwiniętych rynkach i bez wątpienia zyskującym na popularności trendem są roślinne zamienniki mięsa i mleka. Będziemy inwestować w tę kategorię i rozwijać własne produkty. Zamierzamy robić to stopniowo bo trend jest widoczny i bardzo ciekawy. Ciekawe jest to, że w zamiennikach batonów czekoladowych jesteśmy od 12 lat a już w zamiennikach kawy - produkując kawę zbożową Anatol od ...1816 r. Zamierzamy więc nawiązać do tradycji ale zgodnie z trendami. W tej chili mamy w portfolio pięć marek - więc nowa kategoria nie zmieni naszego postrzegania, mimo że jest bardzo istotna - dodaje Marian Owerko.

Cały materiał czytaj na www.portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz