Partnerzy portalu
Biotrem na EEC 2019, czyli historia sukcesu w duchu zero waste fot. PTWP/Biotrem

Biotrem na EEC 2019, czyli historia sukcesu w duchu zero waste

Chociaż brzmi to nieprawdopodobnie, naczynia z otrąb powstały podczas poszukiwań rozwiązania zagospodarowującego odpady. O historii i sukcesie tego produktu opowiadała Małgorzata Then, prezes Biotrem, podczas debaty "Żywność i jedzenie. Moda i styl", która odbyła się która odbyła 15 maja 2019 r. w ramach XI Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Autor: Anna Wrona/horecatrends.pl Data: 30 maja 2019 08:58

Z 1 tony ziaren powstaje 30 proc. otrąb. Są one głównie wykorzystywane w przemyśle paszowym. Są odpadem, z którym trzeba coś zrobić. Na początku lat 80. otręby wkręciły się w część maszynerii młynarskiej i tam się zapiekły. Na tej bazie nasz założyciel marki, Jerzy Wysocki, zaczął poszukiwać, jak można nadać określony, pożądany kształt spieczonej pod wpływem temperatury masie. Zajęło ok. 20 lat zanim doszedł do rozwiązania, które dzisiaj komercjalizuje pod marką Biotrem.

 – Z Jerzym Wysockim spotkaliśmy się w 2012 roku. Zaproponował mi współuczestnictwo w tym projekcie. Wydawało nam się wtedy, że te wszystkie zmiany, o których teraz rozmawiamy, czyli dążenie do tego, żeby wyeliminować plastik i skupić się na gospodarce zero waste, przyjdą trochę wcześniej. Musieliśmy jednak poczekać. Początki naczyń z otrębów były dosyć trudne, ponieważ przedarcie się do świadomości, że robimy coś lepszego niż jednorazówki, zajęło nam prawie 2 lata. Przełom nastąpił w 2017 roku. Bardzo dużą rolę odegrały w tym media społecznościowe. Dyrektywa idealnie wpisała się w naszą strategię. W tej chwili otwiera się przed nami to, o czym myśleliśmy 8 lat temu – opowiadała Małgorzata Then,  prezes Biotrem, podczas debaty "Żywność i jedzenie. Moda i styl", która odbyła się która odbyła 15 maja 2019 r. w ramach XI Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Zobacz relację z debaty: EEC 2019: Żywność i jedzenie. Moda i styl

Jak przyznała prezes Biotrem, obecnie firma relatywnie niewiele wydaje na marketing.

– W maju 2017 nasz dystrybutor na Kostaryce zrobił viral internetowy, który umieścił na Facebooku, wykorzystując nasze zdjęcia i filmy. W ciągu tygodnia ten viral osiągnął oglądalność 2 mln odsłon. Później na jego bazie powstał kolejny, który w ciągu tygodnia zrobił 10 mln odsłon. W pewnym momencie przestaliśmy kontrolować, co się dzieje wokół otrębów. Teraz otrzymujemy codziennie po 40-50 mejli z różnych stron świata z pytaniami o produkty i technologie. Najpiękniejsze jest to, że jak się pojawia nowy viral, część naszych dotychczasowych klientów odpowiada na pytania dotyczące produktów Biotrem. To oznacza, że zbudowaliśmy świadomość marki właśnie przez media społecznościowe. Wydaje mi się, że standardowy marketing przez ogłoszenia w prasie to nie jest to, co w tej dziedzinie się sprawdza – przyznała prezes Biotrem.

– Poziom świadomości na temat tego, w jakim świecie żyjemy, jak chcemy gospodarować jego dobrami, wzrasta. W tej chwili nie musimy edukować naszych klientów. Oni wiedzą, czym się różnią naczynia Biotrem od produktów dostępnych na rynku – dodała.

Małgorzata Then tłumaczyła, że nowoczesne produkty potrzebują czasu, by konsument je zaakceptował. W przypadku Biotrem były to mniej więcej dwa lata. – Klient, który do nas trafia, wie już że produkt z otrąb będzie droższy niż plastik, ponieważ jest inaczej produkowany. Nie ma dyskusji na temat ceny. Jak wprowadza się nowy produkt, musi minąć czas, żeby on się oswoił w świadomości – tłumaczyła prelegentka.

– Zaczynając w 2012 roku przygodę z opakowaniami biodegradowalnymi, wyprzedziliśmy trendy. Zrobiliśmy dużo wcześniej coś, na co konsument nie był jeszcze gotowy. To było bardzo kosztowne z punktu widzenia organizacji. Trzeba było włożyć dużo pracy i pieniędzy w to, żeby rynek w ten produkt uwierzył – podsumowała. 

Małgorzata Then, prezes Biotrem, była prelegentką debaty "Żywność i jedzenie. Moda i styl", która odbyła się która odbyła 15 maja 2019 r. w ramach XI Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.