Browar Bojanowo: lockdown HoReCa ugodził w każdy browar w Polsce



portalspozywczy.pl - 09 października 2020 11:00


Lockdown sektora HoReCa dał się we znaki każdemu browarowi w Polsce, a wygrały te browary, które postawiły na zrównoważony model dystrybucji - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Jakubiak, prezes zarządu Browaru Bojanowo.

 Rok 2020 jest rokiem bardzo niepewnym dla większości branż, lockdown całego sektora HoReCa mniej lub więcej dał się we znaki każdemu browarowi w Polsce, na szczęście od samego początku Browaru Bojanowo budujemy zrównoważony model dystrybucji, starając się dywersyfikować udział procentowy kanałów dystrybucyjnych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Jakubiak, prezes zarządu Browaru Bojanowo.

- Gdy restauracje zamknięto zaobserwowaliśmy wyraźny wzrost sprzedaży w kanale nowoczesnym tj. sieciach handlowych. Mimo fatalnego pod kątem sprzedaży marca, w okresie styczeń - wrzesień odnotowaliśmy przyrost sprzedaży wobec roku poprzedniego - dodaje.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Wcześniej w tym roku prezes Maciej Jakubiak podkreślał, że przez pandemię i zamrożenie HoReCa nastały ciężkie czasy dla małych browarów. Browar Bojanowo ruszył wtedy z pomocą lokalom gastronomicznym – odebrał od kontrahentów z sektora HoReCa piwo zarówno w beczkach jak i butelkach. Zaznaczał też wtedy, że nastały ciężkie czasy dla małych browarów, a po pandemii trzeba spodziewać się obniżonych nastrojów w gospodarce, co będzie przeplatać się z potężnymi budżetami marketingowymi, które wytoczą zagraniczne koncerny zajmujące 90 proc. rynku piwa w Polsce. Podkreślał, że na tym polu małe browary nie dadzą rady konkurować, jednak mają za sobą potężną ilość świadomych i wspierających konsumentów w całej Polsce.

Całość na portalspozywczy.pl