Browar Pilsweizer wprowadza do sektora HoReCa nowe piwo



horecatrends.pl - 23 października 2019 10:40


Browar Pilsweizer wprowadza do swojej oferty nowe piwo o nazwie Pilsvar APL - American Pale Lager; piwo w stylu amerykańskim, chmielone na zimno, dolnej fermentacji. Trafi do sprzedaży do sklepów w całej Polsce, jak również mocno do kanału HoReCa.

Przygotowane przez Browar Pilsweizer piwo Pilsvar APL - American Pale Lager nawiązuje do tzw. „piwnej rewolucji” i modnego dziś nurtu piw amerykańskich, jednak jednocześnie idzie tej modzie „pod prąd”.

- W Polsce obecnie właściwie każdy browar posiada w swojej ofercie piwo typu APA, czyli American Pale Ale. Sklepowe półki są zapełnione piwami górnej fermentacji w rodzaju APA, IPA czy AIPA. My tworząc nasz APL - American Pale Lager chcemy pokazać piwoszom jeszcze inną możliwość. Jestem pewien, że w przypadku ślepych testów nasz APL byłby rozpoznawany jako APA właśnie. Nasze piwo jest również piwem w stylu amerykańskim, chmielonym na zimno, jednak dolnej fermentacji. Nasz koncept jest taki, że oferujemy piwoszom trunek zbliżony smakiem do piw typu APA, jednak dużo „lżejszy” w konsumpcji, którym można się cieszyć przez cały wieczór, co w przypadku piw APA często jest niemożliwe, na co piwosze często narzekają – mówi Andrej Chovanec, dyrektor marketingu i członek zarządu oraz współwłaściciel Browaru Pilsweizer.

Pilsvar APL – American Pale Lager będzie dostępne w dystrybucji w sklepach w całej Polsce, browar zamierza również budować jego mocną obecność w kanale HoReCa, w tym również jako piwa lanego z nalewaków („tapów”).

Piwo APL jest piwem o ekstrakcie 10 Blg, o zwartości alk. 4,5%. W jego produkcji wykorzystywane są chmiele amerykańskie - Warrior, Simcoe, Mosaic i Citra.

Sugerowana cena detaliczna APL to 4 złote za butelkę.

Browar Pilsweizer jest kontynuatorem tradycji założonego w 1804 r. w Siołkowej browaru, który dynamicznie zaczął się rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka. W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców, którzy, podobnie jak ponad 100 lat temu Paschek, zajęli się jego rozwojem po latach problemów finansowych - w 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji i rozpoczęli produkcję piwa pod marką Pilsweizer.