Partner portalu
Browar PINTA: HoReCa to kluczowy kanał sprzedaży większości browarów rzemieślniczych Ziemowit Fałat, współwłaściciel Browaru Pinta i jego główny piwowar, fot. PTWP

Browar PINTA: HoReCa to kluczowy kanał sprzedaży większości browarów rzemieślniczych

Negatywne skutki pandemii koronawirusa odczuwają także producenci piwa. O funkcjonowaniu browaru w czasach pandemii rozmawiamy z Ziemowitem Fałatem, współwłaścicielem i głównym piwowarem Browaru PINTA.

Autor: Jakub Szymanek/horecatrends.pl Data: 03 kwietnia 2020 15:09

Horecatrends.pl: Czy wyłączenie sektora HoReCa z działania, wpłynęło na sprzedaż piw z portfolio Pinty?

Ziemowit Fałat: HoReCa to kluczowy kanał sprzedaży większości browarów rzemieślniczych, więc ograniczenia spowodowane epidemią postawiły pod ścianą setki firm i ludzi związanych z polskim kraftem. PINTA w HoReCa robiła 15% ilości sprzedaży, ale ten kanał jest bardzo ważny również z powodu możliwości bezpośredniego kontaktu z ludźmi, promowania nowych piw i prezentowania nowości. Bez niego jesteśmy jak zima bez śniegu - tak samo się nazywa, ale wygląda zupełnie inaczej.

Te same restrykcje, które spowodowały zamknięcie pubów, dotknęły też piwne festiwale - kolejny kanał bardzo ważny dla browarów rzemieślniczych. Załamanie przyszło w momencie, w którym coraz więcej restauracji i hoteli wprowadzało do swojego menu piwa kraftowe. To zatrzymało bardzo ważny dla nas trend. Po raz pierwszy od ponad 5 lat nasze piwo z serii PINTA Miesiąca nie pojawiło się w kwietniowej ofercie na wyłączność współpracujących z nami pubów. Dlatego Golden April zamiast do kegów rozlaliśmy do butelek i wysłaliśmy do sklepów. Dochód z jego sprzedaży przeznaczymy na pierwszą pomoc pubom, po tym jak znowu zostaną otwarte.

Czytaj więcej: Browar PINTA: zmieniło się wszystko poza tym, że nadal warzymy piwo (wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.