Partnerzy portalu
Campari: Charytatywna zbiórka w ramach Negroni Week w barach i restauracjach
fot. materiały prasowe

Campari: Charytatywna zbiórka w ramach Negroni Week w barach i restauracjach

Autor: www.horecatrends.pl Data: 23 maja 2019 14:38

Marka Campari po raz kolejny rozpoczyna Negroni Week, którego celem jest celebracja legendarnego i historycznego koktajlu Negroni. Negroni Week jest międzynarodową inicjatywą charytatywną, która potrwa od 24 do 30 czerwca w barach, restauracjach i punktach sprzedaży detalicznej na całym świecie, przekazując moc fundraisingu w ręce barmanów, ich barów oraz fanów Negroni w intencji zbiórki na ponad 40 celów charytatywnych.

W tym roku Negroni Week ma jeszcze bardziej doniosły charakter - 2019 r. to setna rocznica powstania najpopularniejszego drinka bazującego na Campari – Negroni. 

Uroczysty start świętowania tegorocznej odsłony Negroni Week będzie mieć miejsce 24 czerwca we Florencji. Nie jest to przypadek, ponieważ to właśnie w tym mieście, w Caffé Cassoni, sto lat temu po raz pierwszy przyrządzono Negroni. Hrabia Camillo Negroni poprosił barmana Fosco Scarcelliego, by ten podał mu mocniejszą wersję jego ulubionego koktajlu, Americano, zastępując wodę sodową odrobiną ginu. Scarselli udekorował dodatkowo szklankę plasterkiem pomarańczy (zamiast cytryny) i w ten sposób narodziło się, kultowe już, Negroni. 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Negroni Week został po raz pierwszy zorganizowany w 2013 r. - wzięło w nim wówczas udział około stu barów. W ubiegłym roku w wydarzeniu uczestniczyło niemal 10 tys. lokali w 87 krajach, w tym w Polsce. Zebrano w sumie prawie 600 tys. USD na wybrane cele dobroczynne, dzięki czemu kwota zebrana od początku istnienia inicjatywy przekroczyła już 2 mln USD. W tym roku atrakcje zorganizowane w ramach Negroni Week ponownie skupią się wokół sesji barmańskich w lokalach. Organizować je będą najlepsi na świecie przedstawiciele świata miksologii, w tym tzw. „red hands”, czyli barmani, którzy wzięli udział w zorganizowanej na początku tego roku kampanii Campari Red Diaries. W ramach tych sesji podawane będzie klasyczne Negroni oraz różne jego wariacje, pokazujące uniwersalność Campari, jako głównego składnika tego koktajlu.

Campari to współczesny, przyciągający uwagę klasyk. Receptura, która pozostaje niezmieniona, powstała w Novarze w 1860 r. i jest podstawą kilku najbardziej znanych na świecie koktajli. Campari to napój alkoholowy uzyskiwany z naparu z gorzkich ziół, aromatycznych roślin oraz owoców zmieszanych z alkoholem i wodą. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz