Partnerzy portalu
Fanex: konsumenci coraz częściej poszukują wegańskich wersji sosu majonezowego fot. shutterstock

Fanex: konsumenci coraz częściej poszukują wegańskich wersji sosu majonezowego

Autor: www.horecatrends.pl Data: 15 lipca 2019 13:03

Fanex, producent sosów dla rynku horeca, zauważa systematyczny wzrost sprzedaży majonezu i sosów majonezowych na poziomie ok. 9 proc. rok do roku. Majonez używany jest bardzo często przez polską gastronomię jako samodzielny dodatek do potraw, bądź też stanowi bazę pod inne, bardziej złożone sosy. Najlepsza jego sprzedaż nie przypada tylko na Święta Wielkanocne, ale również na okres lata. Zauważalny jest również trend poszukiwania przez Polaków wegańskich wersji sosu majonezowego.

Z perspektywy firmy Fanex, zapotrzebowanie branży na majonez stale rośnie. Z roku na rok, firma notuje stabilne wzrosty sprzedaży majonezu oraz sosów majonezowych na poziomie ok. 9%. Siłą rzeczy, w okresie Świąt Wielkanocnych zapotrzebowanie rynku na te produkty i ich sprzedaż, jest zwiększona. Wynika to między innymi z tego, iż co roku rośnie liczba Polaków spędzających Święta Wielkanocne poza domem. Najlepsza sprzedaż majonezu, wcale nie należy tylko i wyłącznie do tego okresu.

- Hotele, pensjonaty oraz inne koncepty wypoczynkowo–gastronomicze, mają pełne obłożenie w czasie Wielkanocy, a jedną z atrakcji którą zapewniają gościom, to tradycyjne wielkanocne śniadanie, na którym nie może przecież zabraknąć majonezu. Wzrosty sprzedaży w tym okresie są zatem zauważalne. Widzimy też jednak, że sezon wakacyjny generuje podobną kumulację zapotrzebowania na produkty majonezowe – jego sprzedaż podczas wakacji jest imponująca – mówi Bożena Sajnog, kierownik ds. kluczowych klientów w Fanex.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Coraz lepiej sprzedającym się produktem jest VEGA MAJO czyli wegański sos majonezowy. 

- VEGA Majo składa się dużej mierze z oleju rzepakowego z naturalnym dodatkiem białka z grochu. Jest gęsty, kremowy o idealnej majonezowej konsystencji i wyraźnym smaku. Świetnie sprawdza się do różnego rodzaju kanapek, sałatek, surówek a nawet do frytek. Obecnie liczba wegetariańskich i wegańskich konceptów gastronomicznych w Polsce dynamicznie rośnie, a nasz wegański sos majonezowy znakomicie wpisuje się w ten trend – mówi Bożena Sajnog.

Fanex Sp. z o.o. zajmuje się produkcją sosów, ketchupów, majonezów, musztard, dressingów, marynat, paluszków i innych przekąsek dla odbiorców gastronomicznych i detalicznych. Spółka jest polską firmą rodzinną, która działa na rynku od 1988 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz