Partnerzy portalu
Fanex: Obserwujemy silną zmianę zwyczajów konsumpcyjnych Polaków fot. shutterstock

Fanex: Obserwujemy silną zmianę zwyczajów konsumpcyjnych Polaków

Producent i dostawca sosów oraz innych dodatków gastronomicznych, firma Fanex, wsłuchuje się w opinie klientów i śledzi zmieniające się trendy na rynku HoReCa. - Od kilku już lat widzimy wyraźną przemianę trendów i zwyczajów konsumpcyjnych. Coraz liczniejsi odbiorcy wykazują zainteresowanie jakościowymi i oryginalnymi wyrobami, które produkowane są z minimalnym użyciem środków konserwujących - zapewnia Piotr Kubiczek, dyrektor handlowy w firmie Fanex.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 13 czerwca 2019 10:06

Z badań GfK Polonia wynika, że branża gastronomiczna jest jedną nielicznych, która co roku, od ponad dekady, może pochwalić się systematycznym wzrostem. Z analizy PMR wynika, że polski rynek HoReCa wart jest już ponad 30 mld złotych i stale rośnie. Najnowsze badania rynkowe pokazują także, że już 58 proc. Polaków w ciągu ostatnich miesięcy, spożywało posiłki w lokalach gastronomicznych. - Także nasze wyniki sprzedażowe pokazują nam wyraźnie, że Polacy coraz chętniej żywią się poza domem. Restauracje stają się naturalnym miejscem spotkań. Jednocześnie, wydajemy w nich coraz więcej, bo zwiększa się siła nabywcza społeczeństwa. Z perspektywy producenta dodatków gastronomicznych, widzimy także kilka istotnych trendów na rynku, z których bardzo się cieszymy i za którymi już podążamy jako lider w produkcji sosów i dodatków gastronomicznych dla gastronomii.

Ostatnie badanie GFK pokazuje, że jedna trzecia konsumentów spożywających posiłki poza domem, odwiedza pizzerie. Na kolejnych miejscach znalazły się restauracje, puby i piwiarnie, bary fast food oraz kawiarnie. - Firma Fanex posiada ofertę produktów dla każdego typu tych najpopularniejszych lokali gastronomicznych. Polacy nieustannie uwielbiają klasyczne sosy typu Ketchup nr VII, Majonez Dekoracyjny czy Musztarda Słoneczna, które od lat świetnie się sprzedają. Dużą popularnością cieszą się również nasze autorskie mieszanki typu: Sos Arabski Łagodny i Pikantny, Sos Amerykański, Salsa Mexiana oraz oczywiście Barbecue. Coraz częściej klienci poszukują także nieco bardziej egzotycznych smaków. Widzimy to i szybko reagujemy na zapotrzebowanie ze strony ewoluującego rynku i wprowadzamy sosy typu Curry, Tzatziki, bardzo ostry Sriracha czy też Sos z Sambalem. Pizzeriom proponujemy dodatkowo nasze dodatki z linii Tres Amigos, takie jakie pomidorowe sosy specjalnie do pizzy, czy też wyselekcjonowane dodatki warzywne typu: oliwki, kapary, kukurydzę czy paprykę – wylicza.

Klienci prezentują szerokie spektrum gustów i preferencji oraz częściej sięgają po produkty premium, które choć są droższe, reprezentują wyższy poziom kulinarny. Tendencja ta z początku dotyczyła jedynie największych polskich miast, ale obecnie coraz częściej zauważana jest także w mniejszych aglomeracjach. - Prawdopodobnie jest to ściśle związane z większą zamożnością mieszkańców naszego kraju. Oprócz rodaków, rosnącą grupę klientów firm gastronomicznych stanowią odwiedzający nasz kraj obcokrajowcy. Wizyty turystyczne i biznesowe gości z innych krajów, pozytywnie stymulują polskich restauratorów do wprowadzania nieco bardziej egzotycznych smaków - twierdzi Piotr Kubiczek.

Rynek rozwija się dość dynamicznie. Jego konkurencyj­ność stale rośnie, pojawia się znacznie więcej jakościowych formatów, co zaczyna być coraz bardziej widoczne. Są pierwsi gra­cze, którzy nie poradzili sobie na naszym podwórku. - Mimo wszystko uważamy, że na rynku jest wystarczająco dużo miejsca na nowe koncepty, za­równo sieciowe jak i niezależne, gdyż coraz więcej Polaków korzysta z usług gastronomicznych. Nasi Klienci mówią, że konsument coraz częściej oczekuje miejsc, gdzie panuje luźna atmosfera i gdzie każdy znajdzie coś dla siebie w rozsądnej cenie. Powoli widać spowolnienie za­interesowania w tzw. sektorze casual dining i zauważalne jest przejście tej grupy klien­tów do fast casual, gdzie jakość powinna być podobna, ale czę­sto można zjeść szybciej i taniej. Widzimy także, że restauratorzy coraz bardziej poszukują także produktów lokalnych oraz pochodzenia roślinnego (w Polsce mamy coraz więcej konceptów wegetariańskich oraz wegańskich) – dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.