Partnerzy portalu
Grupa Ambra tworzy nową markę win. Wpiera polskich winiarzy. fot. materiały prasowe

Grupa Ambra tworzy nową markę win. Wpiera polskich winiarzy.

Grupa Ambra przywraca na Roztoczu tradycje winiarstwa znane od średniowiecza. To region, który słynie z polskich owoców: gruszek, wiśni, malin, porzeczek i jabłek. Sześć szlachetnych odmian owoców stworzyło nową linię polskich win - Winiarnia Zamojska.

Autor: www.horecatrends.pl/pr Data: 13 września 2019 10:39

- Mają one te same właściwości, co winogrona: intensywną barwę, bogaty aromat, zbalansowany świeży smak, wyczuwalne nuty pestek, kwasowość i delikatną naturalną słodycz. Pracujemy z najlepszymi lokalnymi sadownikami, których troska i uważność gwarantują najwyższą jakość każdego zbioru  - mówi Artur Dubaj, Główny Technolog Grupy Ambra.

- Stworzyliśmy wina z regionalnych owoców o niespotykanej dotąd jakości. To propozycja dla konsumentów poszukujących regionalnych produktów i zainteresowanych polskimi winami - mówi Artur Dubaj.

Ze szlachetnych odmian gruszek, wiśni, malin, porzeczek i jabłek powstało sześć polskich win. Dwa z nich to wina białe: Gruszka (półsłodkie), Lodowe (słodkie), trzy kolejne to wina czerwone: Czerwona Porzeczka (półwytrawne), Wiśnia (półsłodkie), Czarna porzeczka (słodkie). Ofertę Winiarni Zamojskiej uzupełnia wino różowe Rose (półsłodkie). Wina te są przykładem wykorzystania bogactwa polskich owoców do wytworzenia produktu wysokiej jakości, opartego wyłącznie na świeżych owocach i sokach. Sekret ich smaku tkwi w produkcji, która odbywa się tak samo, jak w przypadku win gronowych.

Winiarnia Zamojska czerpie z bogactwa natury i tradycji. Na Roztoczu już od średniowiecza zakładano winnice. Współczesny Roztoczański Szlak Winnic zrzesza kilkanaście winnic na trasie 200 km. To właśnie tu Grupa Ambra zainicjowała Fundację Winiarnie Zamojskie, której celem jest wpieranie polskich winiarzy i sadowników. Wśród swoich trzech głównych zadań wymienia: ochronę i stworzenie warunków dla rozwoju polskiego winiarstwa, ułatwienie inwestycji w produkcję win gronowych i owocowych oraz ich promocję.

- Definicja wina jako produktu naturalnego blokuje uprzemysłowienie i koncentrację produkcji, wymusza kultywację upraw i wreszcie co najważniejsze: uprzywilejowuje sadownika w procesie produkcji. Ta definicja zapewnia naturalny produkt, bardzo wrażliwy na warunki i trudny w produkcji, ale przez to zróżnicowany i z każdego regionu inny. Restrykcyjna definicja jest kluczem do każdego szlachetnego produktu. W Europie stworzyła bogactwo świata wina – i to w podwójnym znaczeniu: bogactwo odmian i smaków win i regionów, które pokochali konsumpcji na całym świecie. Po drugie jednak bogactwo setek tysięcy winiarzy w biednych kiedyś regionach – byłych rolników i całych regionów na winie stojących - wskazuje Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.