Partnerzy portalu
Grupa Żywiec spodziewa się w 2019 r. spadku sprzedaży piwa fot. unsplash.com

Grupa Żywiec spodziewa się w 2019 r. spadku sprzedaży piwa

Grupa Żywiec spodziewa się nieznacznego spadku sprzedaży piwa w Polsce w 2019 roku. W 2018 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy wzrosły o 5 proc. rdr.

Autor: www.horecatrends.pl/ PAP Data: 13 lutego 2019 11:34

- Spodziewamy się że w 2019 roku sprzedaż piwa w Polsce nieznacznie spadnie. Rynek wzrośnie w ujęciu wartościowym w wyniku spodziewanego wzrostu kosztów energii, surowców i opakowań oraz utrzymującej się inflacji w Polsce - napisano w sprawozdaniu zarządu.

 Jak podał Żywiec, wczesne lato i dobra pogoda w sezonie, w połączeniu z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, przyczyniły się do wzrostu sprzedaży piwa w 2018 roku.
 
- Konsumenci częściej sięgali po droższe i bardziej zróżnicowane produkty. Grupa Żywiec zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży marek premium w tym Żywca, Heinekena i Desperadosa. Firma podwoiła także sprzedaż piw i radlerów bezalkoholowych (...) - napisano.
 
Grupa Żywiec sprzedała w 2018 roku 11.286 tys. hektolitrów piwa wobec 11.236 tys. hl w 2017 r.
 
W 2018 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy wzrosły o 5 proc. rdr do 3,324 mld zł. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 24 proc. do 415 mln zł. Grupa osiągnęła 324 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 25 proc. rdr.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.