Partnerzy portalu
Grupa Żywiec: Wysokie koszty produkcji zaważyły na zysku netto Grupa Żywiec: Spadek zysku netto przez wysokie koszty produkcji/fot. shutterstock

Grupa Żywiec: Wysokie koszty produkcji zaważyły na zysku netto

Autor: JS Data: 01 sierpnia 2022 16:06

Pierwsze półrocze pokazało, że wciąż działamy w pełnym wyzwań i niepewnym otoczeniu. Przy podobnym wolumenie sprzedaży, pomimo podwyżki cen, wzrost naszych przychodów nie zrekompensował dalszej inflacji kosztów - mówi Simon Amor, prezes zarządu Grupy Żywiec.

Grupa Żywiec opublikowała wyniki za pierwsze półrocze 2022 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Żywiec wyniosły 1 908 mln złotych (w pierwszym półroczu 2021 roku: 1 744 mln złotych) co oznacza wzrost o 9,4%. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wyniósł 112 mln złotych w porównaniu do 133 mln zysku operacyjnego w pierwszym półroczu 2021 roku (LFL) po odjęciu 159 mln złotych jednorazowego wpływu zwrotu nadpłaconej akcyzy od piw smakowych.

Negatywny wpływ na wyniki Grupy w raportowanym okresie miał duży wzrost kosztów produkcji, w tym kosztów energii, surowców i opakowań oraz podwyżka akcyzy.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Pierwsze półrocze pokazało, że wciąż działamy w pełnym wyzwań i niepewnym otoczeniu. Przy podobnym wolumenie sprzedaży, pomimo podwyżki cen, wzrost naszych przychodów nie zrekompensował dalszej inflacji kosztów. Mamy do czynienia z bezprecedensowym poziomem kosztów energii, surowców i opakowań, których nie udało nam się jeszcze w całości przenieść na finalnego konsumenta. Dodatkowo wzrost kosztów finansowania związany z podwyżkami stóp procentowych negatywnie wpłynął na nasz wynik netto. Jesteśmy w połowie sezonu i zrobimy wszystko, aby jak najlepiej wykorzystać czas wakacji i wczesnej jesieni do realizacji naszych celów na ten rok. Nasze tegoroczne nowości spotkały się z bardzo pozytywną reakcją konsumentów, a Heineken Silver to według danych Nielsen najlepiej sprzedająca się innowacja tego sezonu - ocenia Simon Amor, prezes zarządu Grupy Żywiec.

W drugiej połowie roku Grupa Żywiec zamierza skupić się na budowaniu relacji z konsumentami, kreowaniu innowacji oraz wdrażaniu dodatkowych działań nakierowanych na zarządzanie wzrostem przychodów, by wzmocnić działalność operacyjną. Grupa zapowiada również kontynuację programu kontroli i oszczędności kosztów oraz zarządzanie scenariuszowe, aby osiągnąć optymalny wynik w dynamicznym otoczeniu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz