Koncern browarniczy Heineken poinformował, że w pierwszym półroczu br. jego obroty wzrosły o jedną trzecią do 16,4 mld euro, a zysk netto był o ponad 22 proc. wyższy niż w poprzednim półroczu i osiągnął 1,3 mld euro.
Według Heinekena, sprzedaż piwa jest już wyższa niż przed wybuchem pandemii koronawirusa, co zamortyzowało szkody związane z wycofaniem się koncernu z Rosji po inwazji tego kraju na Ukrainę, szacowane na 400 mln euro. Firma ogłosiła w marcu br., że przestaje produkować i sprzedawać piwo własnej marki oraz inwestować w Rosji.
Z informacji prasowej holenderskiej firmy wynika, że pobyt na jej produkty szczególnie rośnie w Brazylii oraz Hiszpanii, a coraz większe uznanie konsumentów znajdują piwa bezalkoholowe oraz alkoholowa lemoniada, co znajduje odzwierciedlenie w ich rosnącej sprzedaży. Koncern zapowiada, iż do końca roku zredukuje koszty o 1,7 mld euro w porównaniu do 2019 r.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
"Heineken wyraźnie lepiej niż oczekiwano wypadł w pierwszej połowie roku. Wzrosty cen i obniżki kosztów z nawiązką zrekompensowały m.in. wzrost kosztów surowców" - ocenia komentator ekonomiczny dziennika "De Telegraaf" Johan Wiering.