Partnerzy portalu
Hydrosommelierstwo ważne dla restauratorów fot. materiały prasowe

Hydrosommelierstwo ważne dla restauratorów

Jak wynika z badania, przeprowadzonego przez ARC na zlecenie Kingi Pienińskiej, woda jest jednym z trzech napojów najczęściej towarzyszących nam w lokalach gastronomicznych, wyprzedza ją tylko sok. Głównym powodem wyboru wody, wskazanym przez 83% badanych, są względy zdrowotne, ale aż 69% respondentów dostrzega jej walory smakowe.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 01 lutego 2019 08:46

Woda jest napojem, który Polacy bardzo często zamawiają w restauracjach (46%), chętniej do posiłku zamawiany jest tylko sok (63%). Jak wskazuje badanie Kingi Pienińskiej, „O czym Polacy rozmawiają przy stole” na wodę częściej decydują się kobiety niż mężczyźni, a także seniorzy i osoby z wykształceniem wyższym i średnim. Wskazuje to, że im większa świadomość i motywacja do dbania
o zdrowie, tym częściej sięgamy po wodę, którą postrzegamy jako zdrowe rozwiązanie. Takie przekonanie dominuje wśród osób w wieku 25-34 lata (92%). W drugiej kolejności decyduje smak,
a dalej oszczędność – dla 48 proc. z tej grupy badanych woda jest opcją ekonomiczną. Wśród młodszych (18-24) ten powód wskazało 54 proc.

Wśród trzech najchętniej zamawianych wód w restauracji znalazła się Kinga Pienińska. Ankietowani jako największe zalety wody tej marki wymieniają jej smak oraz zawartość minerałów. Okazuje się, że coraz częściej doceniamy sztukę smakowania wody i neutralną bazę, jaką stanowi ona dla podawanych dań. Aż 69 proc. respondentów dobiera wodę do posiłku kierując się walorami smakowymi. Odpowiednio dobrana woda wydobędzie kompozycję potraw i odświeży kubki smakowe. Do tego celu najlepiej sprawdzą się wody o średniej zawartości minerałów i wysokiej jakości, najlepiej potwierdzonej certyfikatami.

W doborze odpowiedniego napoju podkreślającego smak potrawy w ¼ wypadków pomaga kelner. Polegając w tej kwestii na obsłudze, pragniemy jak najlepiej skomponować nasz posiłek. Spośród respondentów deklarujących korzystanie z pomocy przy wyborze napoju, niemal 40 proc. wskazuje, że poszukuje wiedzy eksperckiej, zaś co czwarty badany chce w ten sposób poznać szczegóły dotyczące produktu oraz składu. Dla 21 proc. kelner jest doradcą, gdy nie wiadomo na co się zdecydować. Ale też po prostu lubimy być obsługiwani (6%). Nic więc dziwnego, że czterech na dziesięciu badanych chętnie korzysta z pomocy załogi restauracji przede wszystkim przy wyborze dania. Potwierdza to znaczenie personelu dla udanej wizyty w restauracji. Stąd wniosek dla restauratorów, że warto dbać o wysoki poziom wiedzy obsługi, np. przez szkolenia i warsztaty z zakresu hydrosommelierstwa, czy też informowanie o certyfikatach, potwierdzających jakość oferowanych produktów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.