Partner portalu
Iglotex: Korygujemy założenia w szczególności w obszarze HoReCa Maciej Włodarczyk, prezes Iglotex S.A./ fot. materiały prasowe

Iglotex: Korygujemy założenia w szczególności w obszarze HoReCa

- Segment HoReCa z pewnością jest jednym z największych poszkodowanych przez COVID-19. Całkowite zamknięcie lokali gastronomicznych, hoteli i szkół, zakaz organizacji imprez masowych był potężnym ciosem dla sektora- mówi Maciej Włodarczyk, prezes Igloteksu.

Autor: www.horecatrends.pl/ www.portalspozywczy.pl Data: 22 września 2020 16:21

Jaki wpływ ma pandemia na strategię Iglotex?

Długookresowa strategia firmy Iglotex nie ulega zmianie. Oczywiście korygujemy założenia i plany biznesowe w perspektywie kilku miesięcy, w szczególności w obszarze HoReCa, tym niemniej w perspektywie lat zamierzamy realizować postawione przed organizacją cele zarówno w obszarze produkcji jak też dystrybucji. Dotychczasowa strategia dywersyfikacji, oparta o rozwój kilku segmentów, w których funkcjonujemy, okazała się najlepszą na niepewne czasy.

Trudna sytuacja w HoReCa na pewno obija się negatywnie na sytuacji dostawców żywności dla tego sektora. Czy masowe wakacje w Polsce choć trochę pomagają przezwyciężyć ten kryzys?

Segment HoReCa z pewnością jest jednym z największych poszkodowanych przez COVID-19. Całkowite zamknięcie lokali gastronomicznych, hoteli i szkół, zakaz organizacji imprez masowych był potężnym ciosem dla sektora. Lato przyniosło tej branży względnie dobre wyniki. Polacy zrezygnowali ze spędzania wakacji za granicą, na rzecz Polski. To przyniosło ulgę polskim restauratorom i ich dostawcom, którzy przynajmniej w części zrekompensowali straty poniesione w drugim kwartale.

Zdaję sobie sprawę, że to uogólnienie, nie w każdym miejscu w kraju sytuacja wyglądała podobnie – mam na myśli miasta, które od wielu lat były celem zagranicznych turystów. Tam spadki sprzedaży są dużo bardziej odczuwalne.

Czy polscy przedsiębiorcy znani ze swojej zaradności biznesowej, i tym razem przezwyciężą kryzys - związany z pandemią?

Początki pandemii były rzeczywiście niezwykle trudne. Zaryzykuję twierdzenie, że po raz pierwszy w biznesie mamy do czynienia z sytuacją, która dotknęła właściwie wszystkie gałęzie gospodarki. To sytuacja, na którą nikt nie mógł być przygotowany. Nieliczne obszary gospodarki zyskały, jednakże znakomita większość firm była zmuszona w błyskawicznym tempie odnajdywać się w nowej, nieznanej rzeczywistości i rozwiązywać nowe problemy.

Czy polscy przedsiębiorcy poradzą sobie z kryzysem? Uważam, że zaradność i umiejętność odnajdywania się w nowych sytuacjach to podstawowe cechy skutecznego przedsiębiorcy. To jest ogromna lekcja pokory dla całego biznesu, przypominająca, iż nic nie jest dane na zawsze, a jedyną pewną rzeczą jest zmiana. Na początku pandemii wszyscy mieliśmy nadzieję, że po krótkim lockdownie szybko wrócimy do dawnej rzeczywistości. Dzisiaj już wiemy, że biznes musi nauczyć się funkcjonować w nowych realiach, kolejne restrykcje są kwestią czasu, a widmo kolejnego lockdownu ciągle jest obecne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.