Partnerzy portalu
Jak branża mięsna konfrontuje się z aktywistami i weganami? fot. shutterstock

Jak branża mięsna konfrontuje się z aktywistami i weganami?

Portalspozywczy.pl zapytał ekspertów od PR o to, w jaki sposób producenci mięsa mogą przechylić na swoją korzyść szalę w walce z aktywistami i weganami.

Autor: portalspozywczy.pl Data: 22 października 2019 14:41

Jak branża mięsna może zawalczyć o pozytywne emocje wobec mięsa i jego spożywania? 

- Jest bardzo dużo możliwości. Można odwoływać się np. do tradycji. W Polsce, mimo coraz bardziej rozpowszechniającej się mody na wegetarianizm, jedzenie mięsa jest silnie wpisane w kulturę. Większość Polaków wciąż nie wyobraża sobie obiadu bez przysłowiowego schabowego, a grilla bez karkówki. To jest droga, którą branża mięsna powinna pójść. Wzmacniać w konsumentach poczucie, że jedzenie mięsa jest czymś normalnym i naturalnym i każdy ma swoją własną drogę żywienia. Ani lepszą, ani gorszą. Każdy wybór należy uszanować, niezależnie od aktualnych trendów. Nie przejmować się atakami, tylko budować własne, pozytywne przesłanie oparte na takich wartościach jak tradycja czy rodzina - mówi Paweł Jaroszyński, CEO, Head of Social Media w agencji Pitted Cherries. 

Monika Czaplicka, szefowa agencji social media Wobuzz. wskazuje, że producenci mięsa mogą sięgać do emocji, choć z zupełnie innego spektrum niż ich adwersarze.

- Dlaczego ludzie jedzą mięso? Zwykle nie dlatego, że jest zdrowe, tylko dlatego, że jest dobre. Sięgając więc do emocji z kategorii "ślinka cieknie" hodowcy mają możliwość walki na innym polu. Większość ludzi, mając od wyboru np. soczystego burgera i kotlet z soi wybierze to pierwsze (podobnie jak kebab vs falafel, schabowy vs tofu itd.). I dlatego większość ludzi, mimo że wie, że warzywa są zdrowe i dobre i ekologiczne, koniec końców, sięga po mięso zamiast być wege - po prostu lubią mięso - mówi.

Całość w artykule: Mięso na wtorek: Branża mięsna podejmuje rękawicę w walce o emocje konsumenta

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.