Partnerzy portalu
Jak wejść w dowozy jedzenia i zakupów w Krakowie? Historia Michała, franczyzobiorcy Stava fot. Stava

Jak wejść w dowozy jedzenia i zakupów w Krakowie? Historia Michała, franczyzobiorcy Stava

Rynek dowozów jedzenia urósł w 2020 roku aż o 42% i jest teraz warto prawie 9,5 mld zł. Polacy cały czas chętnie zamawiają jedzenie z restauracji i przyzwyczaili się też do tego, że otrzymują do domu zakupy spożywcze. Michał, franczyzobiorca Stava w Krakowie opowiada jak i dlaczego wszedł w biznes oparty na dowozach.

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez Stava Data: 15 czerwca 2021 08:21

Stava to lider rynku usług gastro-kurierskich w Polsce. Sieć franczyzowa firmy liczy w tej chwili 40 oddziałów i kolejne są w trakcie uruchamiania. Oddziały Stava specjalizują się w dowozach jedzenia z restauracji i zakupów ze sklepów. Jednym z franczyzobiorców firmy jest Michał, który jest właścicielem oddziału działającego w części Krakowa.

- Zanim zająłem się franczyzą Stava pracowałem w branży motoryzacyjnej. Organizowałem wynajmy samochodów dla klientów różnego rodzaju. Zauważyłem, że jest na rynku potencjał i zapotrzebowanie na to, żeby świadczyć restauracjom i sklepom profesjonalną usługę kurierską, pomagać im w obszarze logistyki i dostaw. Często, samemu zamawiając jedzenie doświadczałem problemów z tym, że czekałem na nie długo, że jedzenie przyjeżdżało zimne. Postanowiłem zbadać ten rynek i wtedy natrafiłem na franczyzę firmy Stava - opowiada Michał, właściciel oddziału Stava w Krakowie.

Początki biznesu - badanie rynku

Po rozpoznaniu potrzeby jaką mają restauratorzy i właściciele sklepów, Michał zaczął przeglądać firmy, które się tym w Polsce zajmują. Porównywał różne firmy, różne modele potencjalnej współpracy i zastanawiał się w jaki sposób najlepiej zorganizować firmę, zatrudniać ludzi, zarządzać parkiem samochodowym i dostawami. Zastanawiał się czy robić to na przykład za pomocą telefonu - czyli w stu procentach manualnie, czy lepiej skorzystać z oferty franczyzowej firmy Stava?

- Konkluzja była jednoznaczna, że nie ma co wyważać otwartych drzwi. To co oferuje firma Stava jest tym, czego szukam i może mi mocno pomóc w rozpoczęciu działalności, a później w dalszym rozwoju - wspomina Michał.

Największą obawą jaką przed otwarciem oddziału miał Michał było to czy znajdzie na tę usługę popyt, czy znajdą się klienci, którzy będą chcieli skorzystać z usługi. Z perspektywy czasu okazało się to zupełnie nieuzasadnione, bo usługa spotkała się w Krakowie z dużym entuzjazmem.

Wsparcie w starcie oddziału i na dalszych etapach

Od momentu podjęcia decyzji o wejściu w sieć Stava Michał miał wsparcie ze strony centrali sieci franczyzowej.

- Jeśli chodzi o wsparcie, które otrzymałem z centrali, to śmiało mogę powiedzieć, że na każdym etapie współpracy jest ono naprawdę duże, począwszy od momentu, w którym zdecydowałem o otwarciu oddziału franczyzowego w Krakowie, przez organizację i budowę tego oddziału, gdzie cały czas miałem przydzieloną osobę z centrali, która pomagała mi w organizacji bieżących rzeczy, która pomagała mi w pierwszych spotkaniach z restauracjami, w spotkaniach sprzedażowych, w organizacji sprzętu, i później, po otwarciu oddziału aż do dnia dzisiejszego takie wsparcie dostaję. Jeśli pojawia się jakiś problem, to nigdy nie ma problemu z tym, żeby do kogoś z centrali zadzwonić, zapytać i uzyskać pomocną radę - zauważa franczyzobiorca Stava.

Jak prowadzi się oddział Stava?

Michał, jako właściciel, dba o codzienne aspekty funkcjonowania oddziału. Należą do nich kontrola jakości usługi świadczonej dla klientów i konsumentów, monitorowanie bieżącego funkcjonowania firmy, zarządzanie pracownikami, doglądanie sprzętu i dbanie o pozyskiwanie kolejnych klientów

- Na pewno nie jest to biznes dla każdego. Wymaga on bardzo dużo zaangażowania osobistego, bardzo dużo pracy. W pewnych momentach jest też mocno nieprzewidywalny, ponieważ zawsze może trafić się jakaś awaria czy problem, który trzeba będzie rozwiązać - zauważa Michał.

Potencjał rynku dowozów

Dla Michała jednak najważniejsze są perspektywy dalszego rozwoju swojej własnej firmy, która jest częścią sieci franczyzowej. Rynek dowozów jedzenia i zakupów rozwija się w dwucyfrowym tempie od co najmniej 5 lat i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższych latach miało się to drastycznie zmienić. Jak podkreśla, dowozy posiłków i zakupów jest to biznes wymagający zaangażowania, natomiast jest to biznes na rosnącym, rozwojowym rynku.

- Myślę, że rynek dowozów, nie tylko w Krakowie, ale i w całej Polsce, będzie się rozwijał, ponieważ jesteśmy coraz bardziej wygodni, mamy coraz mniej czasu, chcemy w kuchni eksperymentować, zjeść coś fajnego, a niekoniecznie chcemy ten czas w kuchni spędzać. Jeśli ktoś chciałby zaczynać biznes z dowozami posiłków i zakupów, to firmę Stava mogę szczerze polecić, ponieważ dysponuje zaawansowanym systemem logistycznym, bez którego ciężko byłoby sobie poradzić przy większej skali działania - zauważa Michał.

Jeżeli historia Michała zainspirowała Cię do wejścia w biznes oparty na dowozach to koniecznie dowiedz się więcej jak zostać franczyzobiorcą Stava. Daj sobie szansę na poprowadzenie własnego biznesu, wejdź na www.zarabiajnadowozach.pl

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.