Partnerzy portalu
Jak zostać dostawcą McDonald's? (wywiad) Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's

Jak zostać dostawcą McDonald's? (wywiad)

Jakie kryteria trzeba spełniać, żeby zostać dostawcą McDonald's? Co daje taka współpraca i z czym się wiąże? Serwis horecatrends.pl rozmawia z Anną Borys-Karwacką, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's.

Autor: Anna Wrona/horecatrends.pl Data: 22 października 2019 12:26

Horecatrends.pl: Dla wielu firm spożywczych współpraca z McDonald's jest okazją do bardzo szybkiego rozwoju. Jaka jest obecnie struktura Państwa dostawców?

Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's: Ponad połowa produktów, które wykorzystujemy w naszej pracy, pochodzi z Polski. To zmieniało się na przestrzeni lat. Kiedy zaczynaliśmy, większość produktów importowaliśmy. W tej chwili udało nam się zbudować w Polsce bardzo mocny łańcuch dostaw. Nasze najważniejsze produkty są produkowane tutaj. Przede wszystkim wołowina, którą kupujemy w Ostródzie od firmy OSI Food Solutions, współpracującej z kilkudziesięcioma tysiącami gospodarstw w Polsce. Frytki pochodzą z Lęborka od firmy Farm Frites. Warzywa dostarcza nam Green Factory, m.in. z Niepruszewa. Pieczywo - Aryzta. Nasze najważniejsze produkty pozyskujemy od dostawców z Polski i od polskich hodowców.

Czy są to wyłącznie duzi dostawcy czy również mniejsze firmy?

To, co jest dla nas ważne, to skala dostaw. W większości są to duże firmy, ale na przykładzie OSI, firmy dostarczającej nam wołowinę, widać, że pośrednio współpracujemy z małymi i średnimi. Firmy, z którymi współpracujemy, rosną z nami, zwiększają swoje moce produkcyjne. Dzięki temu są w stanie dostarczyć nam poziom dostaw, którego oczekujemy. Firmy z Polski dostarczają często swoje produkty nie tylko do restauracji McDonald's w Polsce, ale też w innych krajach. Przykładem jest m.in. Green Factory, z którą współpracujemy od 1999 roku i która dostarcza swoje produkty do kilkunastu krajów, a zaczynała od małej firmy rodzinnej. Oczywiście, nie jest to tylko nasza zasługa. To świetne przedsiębiorstwo, fantastycznie zarządzane, które spełnia najwyższe standardy światowe.

Jak zostać dostawcą McDonald's? Jakie kryteria trzeba spełniać?

Najważniejsze są trzy elementy. Przede wszystkim jakość oraz bezpieczeństwo produkcji. Trzeci element to skala i stabilność dostaw w długim okresie. Z naszymi dostawcami współpracujemy przez wiele lat. Zapewniamy stabilny popyt na produkty w długim okresie, co z kolei uzasadnia inwestycje prowadzone przez naszych partnerów.

Czy sieć potrzebuje obecnie nowych dostawców? Czy jest szansa dla konkretnych sektorów na wejście we współpracę?

Mamy stałą bazę dostawców, natomiast cały raz rozwijamy nasze produkty i poszukujemy nowych składników. Nasz dział łańcucha dostaw pilnie obserwuje rynek. Wszystko zależy od tego, co dany producent oferuje oraz czy spełnia najwyższe standardy.

Czy przy tej skali McDonald's ma wpływ na swoich dostawców?

Tak. Oczywiście. Wywieramy wpływ na naszych partnerów między innymi pod kątem standardów produkcji. Przykładem jest rynek wołowiny. Jesteśmy odbiorcą 12 tys. ton wołowiny rocznie w Polsce, a więc jednym z największych. Czujemy się odpowiedzialni za to, jak ten rynek się rozwija. Angażujemy się w prace platformy ds. zrównoważonej produkcji wołowiny. Jest to grupa robocza, która wypracowuje standardy dotyczące m.in. emisji gazów cieplarnianych, dobrostanu zwierząt czy korzystania z antybiotyków. Mamy nadzieję, że te prace zakończą się stworzeniem kryteriów certyfikacji zrównoważonej produkcji wołowiny. Pod tym kątem, w ramach naszego systemu do końca roku, wykonamy audyt w 8,5 tysiącu gospodarstw rolnych. W  2020 kontrole będą kontynuowane. Mamy nadzieję, że ta inicjatywa przerodzi się w bardziej systemowe podejście łączące wszystkie ogniwa łańcucha – od administracji aż po odbiorcę końcowego

Dziękujemy za rozmowę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.