Wina bezalkoholowe, wina musujące i spokojne w kegach, ciekawy efekt wizualny koktajli dzięki różnym dodatkom – to tegoroczne trendy w koktajlach na bazie wina. O nowościach i programie Makro Wine Club opowiada Krzysztof Zysiak, sommelier w Makro Polska.
Jak mówi Krzysztof Zysiak, sommelier w Makro Polska, wybijającym się trendem w tym roku są wina musujące i spokojne w kegach, Restauracje chętnie wybierają to rozwiązanie, ponieważ wina w kegach oferują klientom wiele korzyści. To, jak wymienia ekspert Makro, m.in. zysk ponad 1000 zł na jednym kegu 20 l, powtarzalność produktu, szybkie wdrożenie obsługi do serwowania produktu, szybkość wydania produktu na barze czy uniwersalne zastosowanie w gastronomii (House Wine, catering, ogródki restauracyjne, imprezy okolicznościowe, domy weselne).
Coraz chętniej w koktajlach zaczynamy też używać musów owocowych, syropów, ziół, pulp owocowych, świeżych owoców, aby uatrakcyjnić zarówno smak, jak i efekt wizualny. Dzisiaj to właśnie efekt wizualny, oprócz smaku, jest jednym z podstawowych elementów.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Kolejnym mocnym trendem są wina bezalkoholowe.
– Nikt nie spodziewał się tego, że w Polsce koktajle na bazie wina bezalkoholowego staną się popularne w tak krótkim czasie. Sprzedajemy je od ok. 3 lat. Byliśmy firmą, która jako jedna z pierwszych, a być może nawet pierwsza w Polsce, wprowadziła na rynek wina bezalkoholowe. Zaczynaliśmy od wina musującego i spokojnego dostępnego wyłącznie w Makro. W momencie wprowadzania tego produktu nikt nie przypuszczał, że odniesie on tak ogromny sukces sprzedażowy – opowiada Krzysztof Zysiak.
Jak tłumaczy sommelier Makro Polska, Makro jako jeden z liderów na rynku handlu z gastronomią, w programie Makro Wine Club proponuje wiele gotowych rozwiązań, m.in. drinków na bazie win bezalkoholowych musujących czy win spokojnych. Mogą być one świetnym rozwiązaniem także dla lokali gastronomicznych nieposiadających koncesji na sprzedaż alkoholu (np. kawiarni cukierni).
– Idąc naprzeciw oczekiwaniom klientom i chcąc zaspokoić ich pytania i potrzeby, powstał program stworzony przez klientów dla klientów – mówi o Makro Wine Club Krzysztof Zysiak
– Oprócz tego na każdej hali mamy specjalistów do spraw sprzedaży wina, którzy na co dzień wspierają naszych klientów, jeśli chodzi o wszelkie rozwiązania z winem, o podpowiedzi, sugestie, porady, gotowe rozwiązania, food cost czy food paring. Wszystko to po to, aby wino u naszego klienta się sprzedawało, a tym samym by kupował to wino u nas. Na każdej hali Makro w Polsce nasi klienci znajdą wyspecjalizowanego wyszkolonego specjalistę z międzynarodowym certyfikatem, który potrafi kompleksowo doradzić klientom, jakie wino w jakich sytuacjach i do jakich potraw należy zastosować i dobrać – dodaje.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.