Partner portalu
Kondrat Wina Wybrane: sprzedaż do HoReCa i B2B spadła praktycznie do zera (wywiad) Anna Sułek, dyrektor zarządzająca Kondrat Wina Wybrane, fot. materiały prasowe

Kondrat Wina Wybrane: sprzedaż do HoReCa i B2B spadła praktycznie do zera (wywiad)

Zamknięte wine bary BARaWino oraz spadek sprzedaży wina w detalu spowodowały, że winiarski projekt Marka Kondrata i jego syna Mikołaja rozwija swoją działalność m.in. w sieci. O funkcjonowaniu spółki Kondrat Wina Wybrane w czasie pandemii koronawirusa rozmawiamy z Anną Sułek, dyrektor zarządzającą Kondrat Wina Wybrane.

Autor: Jakub Szymanek/horecatrends.pl Data: 07 kwietnia 2020 08:28

Horecatrends.pl: Jak pandemia koronawirusa wpłynęła na działalność sklepów Kondrat Wina Wybrane oraz wine barów BARaWINO?

Anna Sułek: W sprzedaży detalicznej widać spowolnienie, ale cały czas wychodzimy naprzeciw naszym klientom i staramy się w jak najbezpieczniejszy sposób finalizować zakupy. Poza spadkiem sprzedaży, który w sytuacji ograniczenia przemieszczania się ludzi w dobie pandemii jest nieunikniony, to jako importer wina borykamy się dodatkowo z gwałtownym osłabieniem złotówki. Obecnie notujemy zmianę kursu euro/złoty o blisko 7 %, co bardzo mocno obniża marżę ze sprzedaży.

Jeśli chodzi o sprzedaż do HoReCa i B2B, to spadła praktycznie do zera. Z uwagi na obostrzenia wprowadzone przez rząd zostały zamknięte restauracje, a na tym była głównie oparta sprzedaż do klientów HoReCa. Nasze wine bary w Krakowie i Warszawie zostały zamknięte, jednak wciąż ponosimy koszty prowadzenia tej działalności jak czynsz, prąd, wynagrodzenia dla pracowników itd.

Odwołaliśmy również wszystkie kursy winiarskie w ramach naszego Warsztatu Wina, jak również wyjazdy enoturystyczne w ramach Misji Wino. Aktualnie staramy się optymalizować koszty. Priorytetem jest utrzymanie całego zespołu w aktualnym składzie.

Jak branża winiarska radzi sobie w czasach koronawirusa?

Myślę, że cała branża spotyka się z podobnymi problemami jak my. Wzrost cen walut oznacza mniejsze zyski ze sprzedaży, co przekłada się bezpośrednio na kondycję finansową firmy. Aktualnie pracujemy nad optymalizacją kosztów i staramy się na bieżąco reagować na zmiany. Robimy wszystko co w naszej mocy, aby zabezpieczyć naszych pracowników i współpracowników.

Posiadają Państwo sklepy w 8. różnych miastach w Polsce. Czy zmieniło się ich funkcjonowanie? Jakie jest podejście konsumentów do wina w tym czasie? Czy rezygnują z zakupów wina?

Sklepy funkcjonują w ten sam sposób. Klienci otrzymali od nas informacje, w jaki sposób można dokonywać zakupów i jakie środki ostrożności zostały przez nas podjęte dla zwiększenia bezpieczeństwa i higieny zakupów oraz dostaw. Na tym etapie nie widać braku zainteresowania samym produktem.

Aktualnie skupiamy się również nad rozwojem firmy w sieci. Właśnie ruszyliśmy z bezpłatnymi warsztatami winiarskimi na naszym fan page’u. Od początku istnienia Kondrat Wina Wybrane edukacja była jednym z jej priorytetów. Myślę, że to moment na kreatywne i nieszablonowe rozwiązania, takie jak chociażby webinary.

Co dzieje się obecnie z pracownikami Państwa firmy?

Ludzie to nasz największy kapitał. Pracujemy w stałym i sprawdzonym zespole, dlatego skupiamy się teraz na utrzymaniu miejsc pracy. Sklepy funkcjonują w tej samej formie, ale przy zachowaniu wszelkich niezbędnych środków ostrożności, stosując się każdorazowo do wytycznych rządu. Liczymy, że uda nam się w dalszym ciągu pokrywać koszty stałe i pozostać w tym samym składzie.

Czy liczą Państwo na wsparcie ze strony rządu polskiego?

Liczyliśmy na wsparcie polskiego rządu. Propozycje zawarte w tarczy antykryzysowej zatwierdzonej przez rząd w bardzo małym stopniu dotyczą naszej firmy. Są one skierowane głównie do mikroprzedsiębiorców. Ze swojej strony robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zabezpieczyć naszych pracowników i współpracowników.

Dziękuję za rozmowę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.