Partner portalu
Kotaniec: Szefowie kuchni niechętnie zmieniają sprawdzonego dostawcę (wywiad) Włodzimierz Kotaniec, założyciel firmy Kotaniec i Łukasz Kotaniec, zarządzający firmą/ fot. Żelazna Studio

Kotaniec: Szefowie kuchni niechętnie zmieniają sprawdzonego dostawcę (wywiad)

- Restauracje i sieci gastronomiczne to bardzo ważny dla nas kanał. Nasze doświadczenie z HoReCa ma ponad 25 lat. Przez ten czas nawiązaliśmy współpracę z wieloma polskimi i międzynarodowymi sieciami. Największym zainteresowaniem cieszą się tradycyjne sosy: majonezy, ketchupy, musztardy – których posiadamy największe portfolio. Wśród klientów z kanału HoReCa mamy wielu specjalizujących się w kuchni orientalnej i egzotycznej – wśród nich największym uznaniem cieszą się sosy etniczne - mówi serwisowi www.horecatrends.pl Łukasz Kotaniec, zarządzający firmą Kotaniec.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 05 października 2018 15:16

Jak zawiązuje się współpracę w kwestii dostaw? Kto częściej wychodzi z inicjatywą? Czy to firma-dostawca zgłasza się z jakąś intratną propozycją czy to sieć sama zgłasza się do firmy?

To jest wszystko indywidualnie ustalane  z odbiorcą. W części przypadków to odbiorca wychodzi z inicjatywą w drugiej zaś jest to trójstronne porozumienie, które reguluje zasady zamówień i dostaw na linii odbiorca - dostawca - producent.

Czy jesteście gotowi na wejście we współpracę i tworzenie wspólnych marek czy produktów dedykowanych tylko jednej sieci? Czy firmy gastronomiczne chętnie włączają się w tego typu inicjatywy?

Jesteśmy gotowi – co więcej robimy wiele takich projektów. Sieci gastronomiczne chętnie realizują projekty Privet Label, są bardzo otwarci na nowe smaki, których nie ma jeszcze na rynku. W ten sposób gwarantują sobie wyłączność na produkty oraz unikalność na rynku.

Na co zwracają uwagę menadżerowie i szefowie kuchni odpowiedzialni za dobór współpracowników. Czy to prawda, że poziom lojalności wobec marki jest znacząco wyższy niż w przypadku rynku detalicznego?

Zdecydowanie lojalność jest większa. Szefowie kuchni niechętnie zmieniają sprawdzonego dostawcę. Dla nich bardzo ważna jest powtarzalność produkcji, jakość produktów, terminowość dostaw, otwartość na nowe projekty. Stąd nasze wieloletnie współprace.

Coraz więcej dużych dostawców zatrudnia własnych szefów kuchni, którzy opracowują receptury dań, organizuje warsztaty kulinarne czy nawet specjalnie dedykowane centra, gdzie szkoli kucharzy. To swego rodzaju wchodzenie w buty kontrahentów – restauracji? 

Zatrudnieni przez producentów Szefowie Kuchni opracowują receptury dań pod dokładne wymagania klienta, współpracując z nimi wymyślają nowe produkty. Warsztaty organizowane połączone ze szkoleniami Szefów Kuchni i kucharzy pozwala z jednej strony za zaprezentowanie portfolio produktów producenta z drugiej strony pokazuje nowe perspektywy/pomysły, które można zrealizować w kuchni i zaskoczyć klienta ostatecznego. Nie są to działania konkurencyjne a wspierające, które nasi klienci doceniają.

Czy rosnąca liczba lokali gastronomicznych i tym samy konkurencja miedzy nimi wymusza na firmach tworzenie nowych, innowacyjnych produktów – takich, których nie ma konkurencja partnera gastronomicznego. Jak Państwa firma radzi sobie z tym wyzwaniem?

Nasza firma ma w portfolio około 1300 aktywnych receptur; staramy się współpracować i realizować nowe, innowacyjne produkty. Jesteśmy otwarci na nowe inicjatywy, kibicujemy każdemu nowemu projektowi. Do nowych projektów mamy dedykowany zespół R&D, który we współpracy z klientami oraz działem handlowym opracowuje nowe inicjatywy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.