Partner portalu
Kozlovna: mierzymy się z restrykcjami i niepewną przyszłością Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej, fot. materiały prasowe

Kozlovna: mierzymy się z restrykcjami i niepewną przyszłością

– Rok 2020 w przypadku działalności Kozlovna wygląda analogicznie jak w całej branży – rozpoczęliśmy bardzo dobrze, następnie lockdown spowodował spadek, a nadejście sezonu ponowny wzrost. Teraz zaś znowu mierzymy się z wyzwaniami w związku z wprowadzonymi restrykcjami i niepewną przyszłości – powiedział Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej.

Autor: Jakub Szymanek/horecatrends.pl Data: 04 grudnia 2020 07:23

Latem tego roku Kompania Piwowarska utworzyła kolejny lokal pod szyldem Kozlovna. Prezes Kompanii Piwowarskiej w rozmowie z nami opowiedział o działalności i strategii lokali.

– Obecnie na polskim rynku mamy trzy koncepty Kozlovna: w Trójmieście, w Inowrocławiu oraz w Warszawie, i planujemy zwiększyć ich liczbę o kolejne trzy. Wspólnie z naszymi partnerami rozwijamy nowe pomysły w oczekiwaniu na „lepsze jutro”. Zamierzamy otwierać następne lokale pod tym szyldem, przy czym czasem odbywa się to zgodnie z planem, a czasem sytuacja wymusza na nas przesunięcie rozwoju konceptów o kilka miesięcy – tłumaczył Igor Tikhonov.

– Rok 2020 w przypadku działalności Kozlovna wygląda analogicznie jak w całej branży – rozpoczęliśmy bardzo dobrze, następnie lockdown spowodował spadek, a nadejście sezonu ponowny wzrost. Teraz zaś znowu mierzymy się z wyzwaniami w związku z wprowadzonymi restrykcjami i niepewną przyszłością – dodał. 

Prezes Kompanii Piwowarskiej ocenił także działania Kompanii Piwowarskiej w sektorze HoReCa w czasie pandemii.

– Gastronomia stanowi bardzo istotne ogniwo w naszym łańcuchu wartości. Właściciele lokali są dla nas ważnymi partnerami biznesowymi, a prowadzone przez nich kluby, puby i restauracje to nie tylko kanał dystrybucji naszego piwa, ale miejsca, gdzie konsumenci mogą w pełni doświadczyć wszystkich jego walorów. Dlatego zadbaliśmy o to, by gastronomowie nie pozostali bez pomocy. W tym trudnym czasie mogli liczyć na wszechstronne wsparcie z naszej strony: odbieranie na nasz koszt piwa beczkowego, które się nie sprzedało, wydłużenie terminów płatności, serwis instalacji do wyszynku piwa, wreszcie opracowany przez nas przewodnik po tzw. Tarczy Antykryzysowej, ułatwiający zrozumienie przepisów i poruszanie się po nich, który udostępniliśmy na stronie dla przedstawicieli branży portalgastro.pl. – powiedział.

Lockdown a także dosyć kapryśna pogoda miały wpływ na sprzedaż piwa latem tego roku.

– Pogoda zawsze ma wpływ na konsumpcję piwa – nie inaczej było w tym roku. W tym sezonie akurat aura nas nie rozpieszczała, co przyczyniło się do nieco słabszych wyników. Jednak co roku nie wiemy, jaki będzie sezon i jesteśmy do tego przyzwyczajeni. Normalną praktyką w biznesie jest obserwacja rynku na bieżąco i natychmiastowa reakcja. Tym razem na wynikach zaważyła najbardziej nie pogoda, lecz pandemia: sprzedaż całej kategorii w ujęciu wolumenowym w miesiącach letnich (lipiec – sierpień) była tylko nieznacznie słabsza rok do roku (-0,4% wg Nielsena), a w czasie lockdownu (kwiecień – czerwiec) spadek ten osiągnął poziom -1,9%. Ponowne wprowadzenie obostrzeń związanych z pandemią sprawia, że ostatnie miesiące roku raczej nie przyniosą znaczącej poprawy – wyjaśnił Igor Tikhonov.

Czytaj więcej w strefie premium: Prezes Kompanii Piwowarskiej: 2020 to wyjątkowo trudny rok dla branży piwnej (duży wywiad)

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.