Partnerzy portalu
Lavazza „ożywia” przepisy kulinarne z okazji Halloween Lavazza „ożywia” przepisy kulinarne z okazji Halloween; fot. mat. pras.

Lavazza „ożywia” przepisy kulinarne z okazji Halloween

Autor: AW Data: 31 października 2022 13:53

Z okazji Halloween Lavazza oraz Food for Soul zachęcają do walki z marnowaniem żywności, dzięki przepisom kulinarnym dającym produktom „drugie życie”.

Lavazza i Food for Soul

Lavazza oraz Food for Soul działają w ramach projektu non-profit założonego przez szefa kuchni, posiadacza trzech gwiazdek Michelin – Massimo Botturę i jego żonę Larę Gilmore.

Produkty zbliżające się do końca terminu ważności mogą zyskać drugie życie.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Lavazza współpracuje ze stowarzyszeniem Food for Soul już od 2015 roku. Ich celem jest budowanie świadomości na temat marnowania żywności – powszechnego zjawiska w krajach zachodnich. Dzięki zaangażowaniu trzech światowej sławy szefów kuchni, wyróżnionych gwiazdkami Michelin, efektem współpracy jest edukacja, która poprzez platformy cyfrowe w innowacyjny i dynamiczny sposób promuje zrównoważony rozwój… w kuchni.

Massimo Bottura, Carlo Cracco i Norbert Niederkofler

Z okazji Halloween, Massimo Bottura, Carlo Cracco i Norbert Niederkofler, za pomocą trzech przepisów prezentują jak ożywić składniki, których termin ważności się kończy lub które straciły swą świeżość. Jedzenie, które zaczyna „upiornie” wyglądać, szefowie kuchni proponują wykorzystać, jako składniki niezwykłych kompozycji – czerstwy chleb, jeden z najczęściej wyrzucanych produktów na świecie, zostaje przywrócony do życia przez Massimo Botturę w makaronie al pesto jego autorstwa. Mocno przejrzałe pomidory zamieniają się w synonim doskonałego smaku i zachwycają barwą w potrawie Carlo Cracco, zaś boćwina, która najlepsze dni ma już za sobą, posłuży do przygotowania pysznego jęczmiennego kaszotto według Norberta Niederkoflera.

Ożywione Przepisy Kulinarne na Halloween

Z okazji Halloween Lavazza i Food for Soul zapraszają do nadawania wartości temu, co pozornie wydaje się być już „martwe”.

Ożywione Przepisy Kulinarne to projekt realizowany na oficjalnych kanałach społecznościowych Lavazza oraz trzech szefów kuchni – ambasadorów marki. Kampania jest skierowana przede wszystkim do ludzi młodych i zachęca do „ożywiania” jedzenia przy pomocy ciekawych, inspirujących przepisów. Inicjatywa jest częścią platformy komunikacyjnej Blend for Better, która opowiada historię kreowania wspólnej wartości dla społeczeństwa oraz środowiska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz