Grupa Lavazza zaprezentowała wyniki finansowe za rok 2021. Firma osiągnęła obroty w wysokości 2,308 mld euro. Zysk netto w wysokości 105 milionów euro wzrósł o 44% w porównaniu z 73 milionami euro w poprzednim roku.
W minionym roku rynek kawy mierzył się ze znaczącymi podwyżkami cen surowca, ze wzrostem o około 80% w 2021 r. zarówno dla odmian Arabiki, jak i Robusty. Wzrost ten wynika głównie z problemów globalnego łańcucha dostaw i szkód spowodowanych zdarzeniami pogodowymi związanymi ze zmianą klimatu. Czynniki te będą miały wpływ na produkcję w 2022 r., a prognozy wskazują na zmniejszone zbiory kawy i utrzymujące się wzrosty inflacji, co oznacza, że ceny kawy pozostaną znacznie wyższe.
W 2021 r., w kontekście gospodarczym i społecznym, wciąż mierzącym się z zawiłościami spowodowanymi kryzysem Covid-19, Grupa po raz pierwszy odnotowała obroty przekraczające 2,3 mld euro i poprawiła wyniki we wszystkich kanałach i obszarach geograficznych.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
W 2021 roku Grupa odnotowała wzrost przychodów o 11% w stosunku do 2020 roku, podczas gdy sytuacja finansowa netto jest korzystna i wynosi 283 miliony euro, a przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły 203 miliony euro, co stanowi poprawę w stosunku do 2020 roku (125 milionów euro).
Głównymi motorami wzrostu są przede wszystkim ożywienie sprzedaży w kanale Out Of Home (powrót do 80% wartości raportowanej w 2019 roku), po spowolnieniu spowodowanym przez pandemię Covid 19 oraz systematycznie rosnące przychody w kanale Home (+6,3% w porównaniu z 2020 r. i +23,8% w 2019 r.), mimo że trendy rynkowe są zbliżone do poziomów sprzed pandemii.
Czytaj więcej: portalspozywczy.pl
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.