Partnerzy portalu
Lavazza ze wzrostem sprzedaży detalicznej na swoich głównych rynkach Grupa Lavazza ze wzrostem sprzedaży detalicznej na swoich głównych rynkach

Lavazza ze wzrostem sprzedaży detalicznej na swoich głównych rynkach

W 2020 r. Grupa Lavazza odnotowała obrót w wysokości 2,085 mld EUR i cash flow z działalności operacyjnej w wysokości 125 mln EUR oraz wzrost sprzedaży detalicznej na swoich głównych rynkach.

Autor: horecatrends.pl Data: 06 kwietnia 2021 13:37

- W 2020 roku osiągnęliśmy dobre wyniki pomimo trudnego czasu -, kontynuowaliśmy rozwój naszych projektów i nadal patrzyliśmy w przyszłość, inwestując i koncentrując się na innowacjach i zrównoważonym rozwoju, które są coraz ważniejsze dla naszej strategii - powiedział Antonio Baravalle, CEO Grupy Lavazza.

- Rok 2020 rozpoczął się bardzo dobrze, a potem wybuch pandemii zmienił wszystko - powiedział Antonio Baravalle, CEO Grupy Lavazza . - Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników, pomimo trudności ostatniego okresu, przy niewielkim spadku przychodów, utrzymania poziomu gotówki zasadniczo takiego samego jak w 2019 r. oraz pozytywnej sytuacji finansowej netto. Nasz wzrost był znacznie powyżej średniej rynkowej, zarówno w kanale detalicznym, jak i w naszych głównych obszarach geograficznych - dodał.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Na dzień 31 grudnia 2020 r. Lavazza odnotowała przychody w wysokości 2,085 mld EUR, nieznacznie mniej niż 2,2 mld EUR w 2019 r. (-5%). Pod względem marż zysk Ebitda Grupy na koniec 2020 roku wyniósł 253 mln EUR wobec 291 mln EUR w 2019 roku (-13%). Ebitda netto darowizn spadła o 8,8% w porównaniu z rokiem poprzednim. Zysk netto wyniósł 73 mln EUR w porównaniu do 127,4 mln EUR w 2019 r. Wynik ten był efektem zarówno realnych trudności, jakie wystąpiły w ciągu roku, ale także w wyniku decyzji grupy o dalszym inwestowaniu i przeznaczeniu środków na bezpieczeństwo, ochronę i premie dla pracowników, darowizny na wsparcie społeczności, projekty dotyczące zrównoważonego rozwoju, badania i rozwój oraz ulepszanie systemów informatycznych i zdolności produkcyjnych. Po odjęciu środków przeznaczonych na bezpieczeństwo i ochronę osobistą oraz darowizn na wsparcie społeczności lokalnych, zyski netto w 2020 roku spadły o 34% w stosunku do 2019 roku.

Sytuacja finansowa netto jest dodatnia i wynosi 102 mln EUR (w porównaniu z 31 grudnia 2019 r., kiedy to była dodatnia na poziomie 82,1 mln EUR), przy cash flow z działalności operacyjnej w wysokości 125 mln EUR, podobnie do roku 2019, co potwierdza stabilność finansową Grupy.

Grupa odnotowała + 17,3% wzrost przychodów w kanale detalicznym, przy wzroście znacznie powyżej średniej rynkowej na kluczowych rynkach i we wszystkich segmentach - Palona&Mielona, Kapsułki, Ziarna.

W szczególności liczby potwierdzają trend wzrostowy w segmencie kawy ziarnistej, najbardziej dynamiczny w branży, który odnotował wzrost o + 30,1%, czyli o 10 punktów procentowych wyższy niż rynek referencyjny (+ 20,1%). Biorąc pod uwagę 15 kluczowych rynków, Grupa Lavazza zajmuje pozycję lidera w segmencie Ziaren z udziałem wartościowym 15,1%.

Również na poziomie geograficznym Grupa odnotowała doskonałe wskaźniki wzrostu kanału detalicznego: w Niemczech (+ 35%), Stanach Zjednoczonych (+ 22%), Wielkiej Brytanii (+ 15%), Rosji (+ 30%) i Polsce(+ 10%) podczas gdy kluczowe rynki Grupy, takie jak Włochy i Francja, wzrosły o ponad + 7%.

Wzrost w kanale detalicznym częściowo zrównoważył znaczące i nieuniknione skurczenie się biznesu w segmencie Out Of Home (Food Service -40%, Office Coffee Service -30%) spowodowane lockdownem, zamykaniem kawiarni i restauracji oraz zmniejszonym zużyciem w biurach dzięki pracy zdalnej.

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.