HoReCa jest kolejnym krokiem rozwoju firmy Magda Roślinna. Marka planuje być obecna w hotelach, restauracjach, ale także w cateringach, których rynek bardzo mocno zyskał w pandemii.
Jak mówi Jacek Molczyk, Kierownik Rozwoju Sprzedaży Magda Roślinna, HoReCa jest dla producenta roślinnych jogurtów i zamienników śmietany kolejnym krokiem rozwoju po szerszej dystrybucji w sieciach handlowych.
- Chcieliśmy, aby nasze produkty, które już trafiły do lodówek konsumentów poprzez sieci handlowe, trafiły też do potraw konsumentów szukających roślinnych alternatyw w kuchni - zaznacza.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Firma wprowadziła dodatkowe gramatury dla HoReCa: mniejszy produkt śniadaniowy dla hoteli (jogurt roślinny 100 g) oraz większe kubki (zamiennik śmietany 430 g). Pracuje też nad nowymi produktami - nie tylko na kokosie, ale też na innych bazach, m.in. na nerkowcu.
Jacek Molczyk przyznaje, że w czasach galopującej inflacji widać dużą wrażliwość cenową. Food cost jest zmienny z tygodnia na tydzień. Produkt roślinny często jest droższy ze względu na mniejszą skalę produkcji czy zastosowane surowce, ale broni się jakością.
- Konsument sięga po produkt w sklepie i wie, jaka jest różnica cenowa. Świadomy klient wie, że jest to produkt droższy. Szuka produktu z czystą etykietą, bez konserwantów. Tak samo w kuchni profesjonalnej - świadomy klient szuka dobrego produktu i jest w stanie nieco więcej za niego zapłacić. Dobry produkt się obroni, nawet jeśli będzie droższy - podkreśla.