Partnerzy portalu
Makro zrealizowało założenia strategii odpowiedzialnego biznesu na rok 2021 fot. mat. pras.

Makro zrealizowało założenia strategii odpowiedzialnego biznesu na rok 2021

Polityka zrównoważonego rozwoju jest niezwykle istotnym elementem działalności METRO AG, a więc i MAKRO Polska. Działania firmy w 2021 roku skupiły się przede wszystkim na minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko.

Autor: materiał prasowy Makro Data: 08 lutego 2022 12:37

W 2021 roku MAKRO Polska podjęło szereg inicjatyw w zakresie odpowiedzialności biznesowej, realizowanych w trzech głównych obszarach: produkt, działania na rzecz środowiska oraz działania na rzecz klienta i pracownika.   

W obszarze dotyczącym produktu i oferty, MAKRO Polska podjęło działania, koncentrujące się na markach własnych. Przebadanych zostało ok. 1400 produktów spożywczych marki własnej sieci pod względem organoleptycznym, fizykochemicznym i mikrobiologicznym w akredytowanych laboratoriach, a 146 z nich zbadano na celowe zafałszowanie produktów. 89% dostawców firmy posiada certyfikację GFSI, potwierdzającą zgodność ze standardami dotyczącymi bezpieczeństwa żywności. W produktach marki własnej firma istotnie zredukowała ilość cukru, soli oraz barwników. MAKRO zadbało o właściwą segregację odpadów poprzez umieszczenie piktogramów na ten temat na ponad 500 opakowaniach  artykułów marki własnej. Poszerzona została oferta produktów wegańskich i BIO. Rozbudowywana jest linia produktów kompostowalnych, dzięki czemu redukowane jest zużycie plastiku. Ze wszystkich ziół firma wycofała plastikowe owijki, przechodząc na papierowe, a większość plastikowych doniczek została zastąpiona bryłą korzeniową. Pozwoliło to na redukcję ok. 16 ton plastiku w ramach procesu produkcji opakowań. Zwiększana jest ilość produktów ekologicznych pod parasolem marek własnych sieci. Blisko połowa z nich to sezonowe świeże warzywa i owoce, pakowane w 100% biodegradowalne opakowania. 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

MAKRO od 2011 roku ma wdrożony system bezpieczeństwa żywności ISO 22000 we wszystkich halach, a w 2022 roku uzyskało certyfikat według nowej wersji normy. Oznacza to, że spełnia najwyższe wymagania względem jakości, bezpieczeństwa i higieny procesów w halach. W całej firmie stale rozwija się kulturę bezpieczeństwa żywności, a w proces ten zaangażowani są wszyscy pracownicy. 

Firma podjęła również działania na rzecz środowiska. Realizowane inicjatywy koncentrowały się przede wszystkim na optymalizacji zużycia energii i na przeciwdziałaniu marnotrawstwu żywności. Poprzez odpowiedzialną gospodarkę odpadami, firmie udało się zaoszczędzić 3343 MW, co przekłada się m.in. na 1707 drzew i 80226 posiłków.

W ramach podejmowanych działań na rzecz środowiska udało się  ograniczyć emisję CO2 aż o 41% w stosunku do roku 2011. Celem firmy jest dalsze  ograniczenie emisji o 75% do 2040 roku. Aby to osiągnąć, MAKRO prowadzi  Energy Awareness Program, który zwiększa ekologiczno-środowiskową świadomość pracowników oraz klientów. MAKRO jest również pierwszą siecią handlową w Polsce, która zapewniła swoim klientom dostęp do elektrycznych ładowarek aut. Firma kontynuuje też inicjatywę Freon Exit Program, w ramach której przebudowuje swoje hale tak, aby zastąpić freon czynnikiem obojętnym dla środowiska.

Kolejny rozległy obszar działań, który podjęła firma, dotyczy dbałości o pracowników i klientów. MAKRO Polska dokłada starań, aby zapewnić pracownikom jak najlepsze możliwości rozwoju i satysfakcjonujące warunki pracy. Potwierdzeniem tego jest prestiżowy tytuł Top Employer, otrzymany przez firmę po raz piąty z rzędu. Firma prowadzi programy rozwojowe zapewniające wsparcie i mentoring m.in.: Włączam Równowagę, Leadership Program, i Future Finance. Dla Ambasadorów Zrównoważonego Rozwoju stworzono dedykowany innowacyjny program Sustanaible Leadership, aby dalej inspirować do realizacji ambitnych projektów niosących wartość dodaną.

Odpowiedzialne i zrównoważone działanie jest jednym z istotnych elementów strategii MAKRO. Firma działa tak, by realizować wyznaczone cele w sposób, który jest jak najkorzystniejszy dla środowiska i społeczeństwa. W 2022 roku planuje dalszą realizację i rozwój działań w zakresie odpowiedzialnego biznesu.

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz