Wciąż dominują kawy mleczne, jak cappuccino czy latte (70 proc.). Espresso jest nadal małym rynkiem – mówił Adam Mokrysz, prezes Mokate, podczas debaty Biznes spożywczy na drodze zrównoważonego rozwoju, która odbyła się 22 września w ramach EEC 2021.
Biznes kawy i herbaty to podstawowy koszyk każdego gospodarstwa domowego – mówił Adam Mokrysz, prezes Mokate, podczas EEC 2021. Jak wskazał, po zamknięciu gastronomii w wyniku pandemii konsumpcja klasycznych produktów mocno przesunęła się domów. Wraz z zakończeniem lockdownu powoli wracamy do spotkań przy kawie poza domem.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
– Rośnie zainteresowanie kawą ziarnistą. Polacy lubią świeżo mieloną kawę. Mimo że Polska jest nadal krajem herbacianym, kawa rośnie zdecydowanie szybciej i zdobywa coraz więcej zwolenników. Jest kategorią, która nie tylko pobudza nas rano, ale też wpisuje się w spotkania z bliskimi czy w pracy. Coraz więcej kaw wypijana jest poza domem, na stacjach benzynowych czy w kawiarniach – tłumaczył prezes Mokate.
Wciąż dominują kawy mleczne, jak cappuccino czy latte (70 proc.). Espresso jest nadal małym rynkiem. Najszybciej rosnącą kategorią kawową jest kawa ziarnista. To ona napędza rynek i napędza konsumpcję.
Zmiany idą w kierunku wyższej jakości. Konsumenci są coraz bardziej świadomi. Czytają etykiety i wiedzą, czego chcą.
– To nie jest już tylko kawa czarna i kawa biała. Konsumenci chcą kupić kawę robustę czy mieszankę arabiki i robusty. Są świadomi, podróżują, znają się na kawach specjality, wiedzą, czego chcą i eksperymentują – mówił prelegent.
Także rynek herbaty mocno się zmienia. Czarna herbata spada, natomiast dynamicznie rozwija się większość herbat związanych ze zdrowiem, czyli funkcjonalnych, ziołowych. W górę idą też herbaty owocowe. Tu także widać coraz wyższą świadomość konsumentów.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.