Partnerzy portalu
Niezbędnik dla gastronomii MAKRO realnym wsparciem dla branży Niezbędnik dla gastronomii MAKRO realnym wsparciem dla branży

Niezbędnik dla gastronomii MAKRO realnym wsparciem dla branży

Rozpoczęta na wiosnę br. przez MAKRO Polska akcja edukacyjna wspierania branży, rozwinęła się do dziś w kompleksowy portal wiedzy. Poprzez „Niezbędnik dla gastronomii” MAKRO już od pół roku dzieli się z restauratorami i szefami kuchni przydatną wiedzą.

Autor: horecatrends.pl Data: 11 grudnia 2020 08:42

– Od początku wiosennego lockdownu jednym z najważniejszych kierunków działań MAKRO było wsparcie klientów z sektora gastronomii. Skala wyzwań postawiona przed nimi była przecież ogromna – mówi Katarzyna Wąsowicz, TGM HoReCa.

– Aby na nie odpowiedzieć i wesprzeć rynek, opracowaliśmy internetowy „Niezbędnik dla gastronomii” z poradami z zakresu BHP, wymogów sanitarnych, prowadzenia biznesu online czy nowych pomysłów na menu dostosowane do konieczności dostaw. Dziś, po pół roku od wdrożenia tego narzędzia, „Niezbędnik” stał się prawdziwym kompendium wiedzy i forum wymiany doświadczeń, szczególnie teraz, kiedy wszyscy musimy być razem dla gastronomii.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Treści podzielono na kilka bloków tematycznych. W części „Ważne porady” swoimi spostrzeżeniami dzielą się m.in.: Adam Chrząstowski, prezydent Bocuse d’Or Poland, Robert Piasecki i Wojciech Urbański, laureaci międzynarodowych konkursów barmańskich, Szymon Gatlik (Kraków Food&Travel), przewodnik kulinarny i winiarski czy Leszek Szczepaniak, warszawski restaurator. Nie zabrakło także influencerów, cykl ich artykułów zainicjowała autorka krakowskiego bloga „Karta czy gotówka”.

Narzędziem łączącym klientów i restauracje jest interaktywna mapa lokali oferujących posiłki na wynos i w dostawie. To jedno z nielicznych tego typu narzędzi obejmujących całą Polskę – łącznie na mapie można znaleźć już ponad 1300 restauracji ze wszystkich regionów kraju. MAKRO prowadzi stałą akcję promocji mapy wśród swoich klientów i w mediach społecznościowych, a listę lokali można znaleźć pod adresem: makro.pl/zamawiaj-z-dostawa.

Stale rozbudowywany jest zestaw narzędzi, które pomogą gastronomii nie tylko przetrwać najtrudniejsze chwile, ale także opracować bardziej elastyczny model biznesowy, odporny na negatywne zmiany i kryzysy. Jego sercem jest oferta instrumentów online, przygotowanych zarówno przez MAKRO, jak i partnerów zewnętrznych. Można zatem skorzystać z aplikacji dla gastronomii DISH (jej testowanie dla klientów MAKRO jest bezpłatne aż do 31.01.2021), zorganizować dostawy z aplikacją STAVA, albo obliczyć food cost przy pomocy bezpłatnego narzędzia Menu Kit. Do dyspozycji restauratorów są też doradcy MAKRO do spraw optymalizacji gastronomicznego biznesu (Advisory Team) oraz zastosowania narzędzi cyfrowych w restauracji (Digital Team).

W czasach kryzysu kreatywność ważna jest nie tylko w gastro biznesie, ale także w kuchni, dlatego w dziale „Porady Szefów Kuchni” trenerzy z Akademii Inspiracji MAKRO pokazują, jak dostosować menu do oferty na wynos, przygotować menu abonamentowe lub ofertę dla klientów w stylu „do it yourself”.

Ważną częścią „Niezbędnika” są porady prawne przygotowane przez kancelarię Merski Radcy Prawni i Adwokaci z Warszawy oraz informacje o aktualnych wymogach i obostrzeniach sanitarnych i higienicznych dla sektora gastronomii. Są też gotowe materiały do pobrania przez restauratorów do wykorzystania w mediach społecznościowych.

- „Niezbędnik dla gastronomii” przygotowany przez MAKRO Polska to przede wszystkim rozwiązanie kompleksowe – mówi Agnieszka Huszczyńska, prezeska zarządu Evential i organizatorka Kongresu Szefów Kuchni. – Jako osoba na co dzień współpracująca z wieloma osobami z sektora HoReCa doceniam to, że w przygotowanym przez MAKRO portalu każdy znajdzie coś dla siebie: restaurator – porady, jak zoptymalizować działanie swojego biznesu, manager lokalu - jak zwiększyć liczbę zamówień i skutecznie wykorzystać narzędzia online, szef kuchni - jak „skroić” menu przygotowane do potrzeb klientów mogących korzystać wyłącznie z opcji na wynos i w dostawie. „Niezbędnik” to istotna pomoc dla tych wszystkich, którzy walczą o swoje lokale i – jakże często – o swoje marzenia.

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.