Partnerzy portalu
Palikot i Manufaktura Piwa Wina i Wódki podija USA Manufaktura Piwa Wina i Wódki intensyfikuje działania w USA; fot. mat. pras.

Palikot i Manufaktura Piwa Wina i Wódki podija USA

Autor: oprac.AW Data: 01 czerwca 2022 11:42

Manufaktura Piwa Wina i Wódki intensyfikuje swoje działania na rynku w USA. Po otworzeniu spółki Manufaktura Ameryka, Janusz Palikot przygotowuje się do wizyty w Waszyngtonie, korzystając z zachęty Ambasadora Stanów Zjednoczonych Marka Brzezińskiego do włączenia się do programu SelectUSA.

SelectUSA: Co to za program?

SelectUSA to program rządowy USA prowadzony przez Departament Handlu USA,  który koncentruje się na ułatwianiu tworzenia miejsc pracy w ramach inwestycji biznesowych na terenie Stanów Zjednoczonych. Od momentu powstania SelectUSA, program ułatwił inwestycje o wartości ponad 105 miliardów dolarów, tworząc i/lub utrzymując ponad 138 000 miejsc pracy.

27 maja br. w rezydencji Ambasadora USA w Warszawie odbyło się spotkanie biznesowe z udziałem Susan Wojcicki CEO YouTube jako głównego mówcy. Do udziału w spotkaniu został zaproszony Janusz Palikot.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Miałem okazję spotkać się niedawno z Panem Ambasadorem Markiem Brzezińskim i opowiedziałem mu o naszych planach podbicia USA produktami Manufaktury. Przyjął mój pomysł z entuzjazmem i obiecał pomoc. Pierwszym elementem tej pomocy było zaproszenie na spotkanie z biznesem międzynarodowym w rezydencji Ambasadora, na spotkanie z szefową YouTube Panią Wojcicki. Szefowa YouTube ma polskie korzenie i bardzo inspirujące spojrzenie na rozwój biznesu. YouTube jest jednym z aktywnie używanych przez nas kanałów komunikacji, dlatego byłem bardzo ciekaw jej spojrzenia na przyszłość biznesu. Ameryka jest dla nas ważna, bo sukces w USA jest kluczem do sukcesu na globalnym rynku alkoholi. Mamy unikalne produkty o najwyższej jakości, nowatorsko opakowane, niosące ciekawą opowieść dla konsumentów. Wierzę, że pozwolą nam na realny sukces, przekładający się na wielokrotnie wyższe marże, niż te wypracowywane w Polsce. Choć przecież nasze marże są już dzisiaj na satysfakcjonującym poziomie. Ale Ameryka to dźwignia, z której chcemy i musimy skorzystać, by przejść na globalny poziom. Jesteśmy gotowi do wizyty w Waszyngtonie już w czerwcu

Janusz Palikot

Manufaktura Ameryka

Manufaktura Ameryka przygotowała się do sprzedaży wyselekcjonowanych produktów wytwarzanych w Polsce na zlecenie Manufaktury Piwa Wina i Wódki na terenie Florydy, Kalifornii, Illinois oraz do Nowego Jorku. Amerykańska Spółka pozyskała do współpracy partnerów w zakresie dystrybucji oraz stworzyła własny zespół dedykowany rynkowi amerykańskiemu pod kierownictwem Toty Zoury. Zespół ten jest odpowiedzialny za przygotowanie i realizację kampanii marketingowo-sprzedażowych oraz pozyskanie do współpracy ambasadorów marek na potrzeby kampanii.

Analizy rynkowe oraz ustalenia z dystrybutorami wskazały produkty Manufaktury Piwa Wina i Wódki o największym potencjale w USA:

Wódka Popcorn to smak popcornu wzmocniony procentami pochodzącymi z rektyfikacji zboża z destylatem z kukurydzy i nutą soli. Zawiera 40% alkoholu.

Wódka Wyjebongo to unikalne połączenie wódki i esencjonalnego smaku tropikalnej marakui. Wódka zawiera 40% alkoholu i wzbogacona jest naturalną pulpą z marakui. 

Wódka BUH - to kultowy już produkt słynnego trio, w skład którego wchodzi Janusz Palikot (biznesmen od lat specjalizujący się w branży alkoholowej), Kuba Wojewódzki (dziennikarz i showman) i Tomasz Czechowski (biznesmen zaangażowany w rozwój marki piw rzemieślniczych Doctor Brew). Wódka stanowi połączenie rektyfikatu zbożowego oraz okowity BUH, czyli destylatu uzyskanego z piwa BUH i zawiera susz konopny. Wódka BUH oferuje 43 procent mocy alkoholu.

Wejście na rynek USA poprzedziły miesiące przygotowań i rozpoznania obowiązujących przepisów. Dostosowaliśmy produkty do oczekiwań rynku, zarówno pod względem pojemności (minimalna pojemność to 750 ml), jak i wyglądu. Wszystkie etykiety są nadrukowywane na butelkach. Nasze doświadczenia zagraniczne opieramy o obecność w Holandii, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Rumunii i Belgii. Warto zaznaczyć, że zagraniczna ekspansja, poza USA, obejmie w kolejnych tygodniach  Niemcy, Czechy, Słowację, Węgry, Włochy, Szwajcarię i Kanadę. Na tych rynkach finalizujemy rozmowy z dystrybutorami. Sprzedaż zagranicą pozwala na maksymalizację marży, a tym samym ma pozytywny wpływ na poziom zysków. Jest to też kwestia naszych ambicji, budowania marek o zasięgu daleko wykraczającym poza Polskę

Tomasz Czechowski

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz