Spółka Janusza Palikota - Alembik Polska SA, zarządzająca siecią Alkotek, czyli restauracji z własnymi destylarniami, zakończyła drugą emisję akcji w ramach crowdfundingu udziałowego.
Zakończona emisja jest drugą przeprowadzoną przez Alembik Polska. W 2020 roku ponad 1000 inwestorów społecznościowych zainwestowało w spółkę 4,2 mln zł. Tym razem akcje o łącznej wartości niemal 4,5 mln zł objęto w ramach 1043 inwestycji. Obie kampanie promowane były przez Crowdway.
- Witam w gronie akcjonariuszy osoby, które obdarzyły zaufaniem projekt Alembik Polska i zdecydowały się zainwestować po raz pierwszy. Miło jest mi widzieć także rzeszę inwestorów, którzy wsparli projekt podczas pierwszej emisji. Ich kolejny wkład w rozwój spółki pokazuje, że Alembik ma przed sobą perspektywę dalszych wzrostów - mówi Janusz Palikot, Prezes Zarządu Alembik Polska SA.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Alembik Polska SA kontynuuje budowę sieci lokalnych Alkotek, przestrzeni spotkań i degustacji, w których wysokogatunkowe trunki rzemieślnicze będą produkowane na miejscu w specjalnych urządzeniach – alembikach, a goście będą mogli zamówić jedzenie skomponowane pod wybrane pozycje z karty alkoholi.
Środki w kwocie 4,5 mln zł, pozyskane w ramach II emisji akcji, spółka przeznaczy na dalsze inwestycje w sieć Alkotek. 1,6 mln zł wyniesie zakończenie inwestycji w lokal Czarcia Łapa w Lublinie, a 0,7 mln zł dalsza modernizacja lokalu Młoda Polska Bistro&Pianino we Wrocławiu. Blisko 2,2 mln zł zostaną zainwestowane w otwarcie restauracji w Warszawie.
- Na bieżąco inwestujemy środki pozyskane z kampanii crowdfundingowych, a prace modernizacyjne w lokalach idą zgodnie z planem. Już wkrótce będę mógł zaprosić państwa do wrocławskiej Młodej Polski, która wzbogaci się o własną destylarnię. Na początku roku planujemy otwarcie zupełnie nowej Czarciej Łapy w Lublinie. Następnie do sieci dołączy lokal w Jacznie, a potem w Warszawie. Niezależnie od pracy przy Alkotekach, przez wzgląd na bardzo dobre przyjęcie przez rynek, zwiększamy skalę produkcji wódki Palikot. Jej sprzedaż już generuje pokaźne zyski - mówi Janusz Palikot.
Docelowo powstanie 10 Alkotek. Młoda Polska z Wrocławia otworzy swoją destylarnię w ramach projektu Alembik Polska jeszcze w Q4 2021. Szefową kuchni Młodej Polski jest Beata Śniechowska, zwyciężczyni MasterChef Polska, autorka książek kulinarnych, nominowana przez Gault & Millau jako kobieta szef roku 2019. Restauracja Czarcia Łapa z Lublina dołączy do sieci Alkotek do roku 2022 po zakończeniu modernizacji.
Spółka Alembik Polska SA wprowadziła we wrześniu 2021 r. Wódkę Palikot Żyto do sieci handlowej Żabka. Wódka ta bazuje na innowacyjnej recepturze łączącej dwie technologie: rektyfikacji i destylacji. Dostępne są trzy warianty smakowe. Oprócz Żyta, w ofercie znajduje się także Ziemniak i Jęczmień. Celem jest osiągnięcie poziomu sprzedaży ponad 100 000 szt. miesięcznie już w 2022 roku.
Przygotowana przez spółkę prognoza przychodów na najbliższe lata przewiduje dynamiczny wzrost ich wartości w latach 2021 – 2025. Współczynnik CAGR dla przychodów w okresie 2021-2025 wynosi 36%. Już w 2022 roku Alembik Polska SA planuje osiągnąć blisko 70 mln zł przychodów z prowadzonej działalności: restauracje oraz sprzedaż trunków.
Według prognoz, skumulowany średnioważony wzrost (CAGR) nominalnej marży EBITDA w latach 2021-2025 ma wynieść 51,7%.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.