Partnerzy portalu
Piłkarskie Euro nie pomogło browarom, gastronomia przeciwnie Gorące lato, otwarta gastronomia, piłkarskie Euro, koncerty – patrząc na te czynniki można stwierdzić, że sprzedaż piwa latem tego roku diametralnie wzrosła / fot. unsplash

Piłkarskie Euro nie pomogło browarom, gastronomia przeciwnie

Gorące lato, otwarta gastronomia, piłkarskie Euro, koncerty – patrząc na te czynniki można stwierdzić, że sprzedaż piwa latem tego roku diametralnie wzrosła, ale czy aby na pewno?

Autor: Jakub Szymanek Data: 13 sierpnia 2021 14:13

Tegoroczny czerwiec i lipiec były gorące nie tylko ze względu na wysokie temperatury na zewnątrz, ale także przez ogromne emocje piłkarskie płynące ze stadionów Europy w ramach przełożonego z ubiegłego roku Euro 2020. Jak wiadomo, ważnym atrybutem kibica podczas oglądania meczu na trybunach lub przed telewizorem jest piwo. Meczów na Euro było 51. Czy zwiększona liczba piłkarskich pojedynków w porównaniu do poprzednich turniejów wpłynęła na większą sprzedaż piwa?

– Nie mamy jeszcze pełnych danych za czerwiec, ale ze wstępnych podliczeń nie widzimy pozytywnego wpływu Euro na sprzedaż i kategorię. Zazwyczaj wydarzenia tej rangi sprawiały, że rynek piwa rósł o ok. 1 p.p. Dziś tego nie widać. Jednym z czynników jest z pewnością wpływ pandemii – po prostu ludzie skupiali się na innych sprawach niż Euro. Mecze odbywały się w różnych krajach, nie było jednego gospodarza, imprezie nie towarzyszyły takie emocje jak wcześniej. Gastronomia starała się organizować wspólne oglądanie meczów, jednak skala była mniejsza w porównaniu do ubiegłych lat – oceniła Beata Ptaszyńska-Jedynak, dyrektor ds. komunikacji w Carlsberg Polska.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

– W tym roku sezon zaczął się później niż zwykle, do końca maja w gastronomii wciąż obowiązywały ograniczenia. Pomimo zniesienia ograniczeń wciąż widzimy wyraźnie kontynuację trendów, które przyspieszyły w czasie pandemii, czyli dalszego spadku detalu tradycyjnego i wzrostu dyskontów. Z tego powodu, pomimo Euro 2020, w pierwszym półroczu rynek piwa skurczył się według Nielsen o 2,6 proc – dodała Magdalena Brzezińska, dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec.

Gastronomia dobrym sprzedawcą piwa

I ile Euro 2021 nie przełożyło się zbytnio na sprzedaż piwa, to otwarta gastronomia już tak.

– Wydarzenia sportowe, różnego rodzaju imprezy plenerowe, otwarte lokale i ogródki stwarzają okazje do spotkań towarzyskich, którym często towarzyszy piwo. Duże wydarzenia sportowe także wspierają konsumpcję piwa. Czerwiec rzeczywiście okazał się dobrym miesiącem dla branży ze względu na w/w czynniki, niemniej jednak nie jest to wystarczające, aby odrobić straty od początku roku spowodowane pandemią, zimnym majem oraz podatkiem cukrowym wpływającym negatywnie na dynamikę sprzedaży piw bezalkoholowych. Po miesiącach lockdownu spowodowanego COVID-19 obserwujemy mocne odbicie w gastronomii, ale jak wiemy, jest to kanał, który może znowu ucierpieć w przypadku 4 fali pandemii – wyjaśniła Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej.

Czytaj więcej na portalspozywczy.pl: Rynek piwa w Polsce (analiza) 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.