Polski konsument win oczekuje luksusu i prestiżu



www.portalspozywczy.pl - 13 grudnia 2019 09:36


Joanna Semczuk, dyrektor ds. handlu i logistyki oraz członek zarządu Henkell Freixenet Polska mówi o perspektywach kategorii win musujących w Polsce, winach owocowych i winach bezalkoholowych. Jej zdaniem trend convenience, premiumizacja i otwartość na innowacje to trendy, które wyraźnie wpływają na zachowania konsumentów. - Dzisiaj nie dla wszystkich najważniejsze jest kryterium cenowe. Również w winach musujących konsument pragnie luksusu i prestiżu - zapewnia Joanna Semczuk.

Jakie działania podejmowała w tym roku firma, aby zwiększyć sprzedaż i rozpoznawalność na polskim rynku alkoholi  (sprzedażowe, marketingowe, produktowe, inwestycyjne) i jakie są plany na rok 2020?

Firma Henkell Freixenet Polska buduje swoją obecność na rynku w kilku istotnych kategoriach. Przynależność do międzynarodowej grupy Henkell Freixenet światowego lidera w kategorii win musujących z wartościowym udziałem 10,3% * gdzie kolejny konkurent osiąga udział wartościowy  zaledwie 4,9% , to dla nas ogromne zobowiązanie. Z tego też względu  właśnie tej kategorii poświęcamy naszą szczególną uwagę. W naszej strategii 2020-2025 jasno mamy zdefiniowany cel – chcemy również w Polsce zajmować pozycję lidera i eksperta w kategorii win musujących.  Dla obserwatorów rynku nie jest tajemnicą, że kategoria win musujących pozostaje w Polsce jak i na świecie pod dużym wpływem prosecco. To wina prosecco generują największe wzrosty stając się tym samym siłą napędową rynku win musujących. Przez ostatnie 10 lat światowy rynek prosecco urósł z 91.1milionów butelek do 379,4 milionów butelek*. W Polsce ta dynamika w ciągu ostatnich 5 lat jest jeszcze bardziej imponująca.  

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Od lat skrupulatnie analizujemy trendy rynkowe w Polsce i na świecie, dlatego nie jest to dla nas zaskoczeniem. Marka Mionetto Prosecco jako pierwsza rozpoczęła aktywne promowanie nowego, włoskiego stylu picia bąbelków w lecie, nie tylko celebrując wielkie okazje ale dla codziennych małych przyjemności. Jako jedni z pierwszych rozpoczęliśmy promowanie kategorii prosecco i staliśmy się katalizatorem wzrostu. W wyniku intensywnych działań w handlu, gastronomii a także niestandardowych aktywności komunikacyjnych Mionetto zajmuje pozycję lidera na rynku**  i stała się praktycznie synonimem kategorii prosecco. Patrząc strategicznie w przyszłość nie należy zapominać również o innych kategoriach win musujących. Przykładem jest choćby hiszpańskie wino musujące cava. Na świecie – kategoria znana od lat o znaczącym wolumenie aż 246,6 milionów butelek. W Polsce ta kategoria również cieszy się coraz większą popularnością. Dla naszej firmy to idealny czas, bowiem stając się właścicielem największej pod względem wartości marki win musujących na świecie Freixenet* mamy do zaoferowania naszym polskim konsumentom szerokie portfolio, trafiające w każde nawet najbardziej wyrafinowane gusta.

Więcej czytaj na www.portalspozywczy.pl