Producenci serów szukają nowych możliwości sprzedaży. Zauważyli i docenili rozwijający się rynek restauracyjny - pisze portalspozywczy.pl
Wartość polskiego rynku gastronomicznego oceniana jest na około 36 miliardów złotych. Doceniają jego znaczenie i możliwości producenci serów.
– Polski rynek HoReCa wydaje się być bardzo obiecujący. Jest to segment sprzedaży naszych serów, w którym osiągamy największe wzrosty sprzedaży - dochodzące nawet do 30 proc. rocznie – mówi Krzysztof Wróblewski, wiceprezes SM Lazur.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Dodaje, iż celem spółdzielni jest nauka naszego konsumenta co z tym produktem może zrobić w kuchni.
– Z tego względu segment HoReCa jest jak najbardziej właściwym segmentem dla Lazura – mówi Krzysztof Wróblewski.
Również producenci serków topionych widzą możliwości wzrostu sprzedaży w tym segmencie. Tyski producent serków topionych zamierza poszerzyć współpracę z gastronomią w zakresie regionalnych produktów.
– Dotychczas skupialiśmy się przede wszystkim na sprzedaży detalicznej, jednak w odpowiedzi na potrzeby rynku, chcemy zintensyfikować nasze działania także na rynku HoReCa – mówi Aneta Będkowska Marketing Manager w Sertop sp. z o.o.
– Panujący w naszym kraju prozdrowotny trend sprawił, że klienci restauracji coraz częściej poszukują naturalnych, lokalnych produktów, takich jak smażone sery, wpisanych w śląską kuchnię od wielu pokoleń, które, ze względu na zróżnicowaną formę pakowania (kubeczki/bloki) idealnie wkomponowują się zarówno w tradycyjne śniadanie, jak i takie w wersji szwedzkiego stołu, gdzie klient sam decyduje o wielkości nakładanej porcji – dodaje.
Czytaj więcej: Mleczna środa: Producenci serów doceniają rynek restauracyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.