Partner portalu
Spomlek / Bursztynowa Bistro: restauracja zmienia nasze spojrzenie na gastronomię (wideo) Wiosną tego roku Spomlek otworzył własny lokal Bursztynowa Bistro, fot. PTWP

Spomlek / Bursztynowa Bistro: restauracja zmienia nasze spojrzenie na gastronomię (wideo)

Wiosną tego roku Spomlek otworzył własny lokal Bursztynowa Bistro. Miejsce, w którym główną rolę w menu gra ser, w każdej postaci, także w formie deserów – Większość z nas w ogóle nie jest w stanie wyobrazić sobie, że ser może być dodatkiem do słodkiej potrawy, jak np. do lodów, makaroników, tortów, tiramisu z serem. Dla ludzi na pierwszy rzut oka to jest niebywałe połącznie, a później jak spróbują, okazuję się, że jest to dobre – powiedziała w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Emilia Pożarowszczyk, dyrektor marketingu i PR Spółdzielni Mleczarskiej Spomlek.

Autor: portalspozywczy.pl Data: 07 października 2020 07:11

Spomlek zdecydował się na otwarcie własnego lokalu? Skąd pomysł na taki koncept?

Emilia Pożarowszczyk, dyrektor marketingu i PR Spółdzielni Mleczarskiej Spomlek: Historia ta w zasadzie zaczęła się 20 lat temu, kiedy to pierwszy ser długodojrzewąjący, polski ser „Bursztyn”, wszedł na rynek. Ponieważ zmieniamy się jako konsumenci, zmieniają się nasze przyzwyczajenia i gusta, to i sery długodojrzewające muszą w inny sposób niż sery śniadaniowe docierać do głów konsumentów. Oprócz tego, że można nasze sery kupić w standardowych sklepach, w kanale nowoczesnym, w dyskontach, to zobaczyliśmy, że zaistnieć z taką kategorią niszową możemy poprzez restauracje.

Tak zaczęła się nasza współpraca z restauracjami, a z tego wynikły wnioski, że konsument potrzebuje inspiracji i wiedzy, co można zrobić z serem długodojrzewającym. Stad pomysł, żeby powstało takie miejsce, gdzie można sprzedawać starsze wersje, mniej popularne, których nie jesteśmy w stanie sprzedawać przez ekspedienta, bo on nie opowie np. dlaczego tam są kryształki, nie powie, co to oznacza, że to 24 miesiące, do czego użyć. A w tym miejscu mamy szeroką paletę możliwości. Pokazujemy, z czym łączyć, w deserach, na słodko, na słono i jeszcze możemy o tych serach opowiadać, co jest dla nas takim niestandardowym kanałem promocji.

Dlaczego Bursztynowa Bistro?

Nie mogło być inaczej. Ta restauracja, bistro nazywa się Bursztynowa, ponieważ nawiązuje do naszego pierwszego i najlepiej sprzedającego się sera „Bursztyn”.

Jak ocenia Pani sektor HoReCa?

Na pewno zmienił się on w ostatnim czasie. I to doświadczenie, które mamy tutaj, zupełnie inne, od drugiej strony, nie jako sprzedawca sera, a właściciel restauracji zmienia nasze spojrzenie na całą gastronomię. I niestety pandemia też je zmieniła.

Zaczęliśmy współpracować z sektorem HoReCa na długo przed pandemią i świetnie się ta współpraca rozwija, zwłaszcza jeśli chodzi o sery długodojrzewające. Natomiast moment, kiedy nastąpił lockdown, wprowadził i producentów w trudny okres współpracy, i niestety też restauracje. Wiele z tych restauracji nie otworzyło się jeszcze po pandemii i nie otworzy się. Wiele jeszcze balansuje na krawędzi, korzysta z tarczy, ze wsparcia, ale też ich istnienie jest pod znakiem zapytania.

Dzisiaj częściej sprzedają się dania obiadowe, rodzinne. Mniej sprzedają się krewetki, dobra luksusowe. Dzisiaj wydajemy bardziej rozsądnie, przychodzimy rzadziej, przychodzi nas mniej. A my jako Spomlek, ale też i inni producenci nabiału i nie tylko, odczuwamy, że te ilości sprzedawanych produktów nie są takie jak kiedyś. Ten sektor znajduje się w bardzo ciężkiej sytuacji, a jego losy są zależne od tego, czy ten strach, który mamy w głowie dzisiaj jako konsumenci, czy on trochę minie. Jak będzie rozwijać się epidemia i obostrzenia ze strony rządu.

Czytaj więcej: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.