Partnerzy portalu
Stacje ładowania samochodów elektrycznych przed Makro Stacje ładowania samochodów elektrycznych przed Makro; fot. mat. pras.

Stacje ładowania samochodów elektrycznych przed Makro

Autor: horecatrends.pl Data: 08 marca 2021 13:35

Przed halami Makro jako pierwszej sieci handlowej w całej Polsce pojawiły się stacje ładowania samochodów elektrycznych. To kolejny krok w „zielonej rewolucji” wdrażanej przez firmę od kilku lat.

W 28 lokalizacjach przy halach Makro w całym kraju działają już stacje ładowania samochodów elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in. To efekt współpracy z firmą Rawicom, operatorem sieci Revnet. Dzięki temu właściciele aut mogą wykorzystać czas wizyty w Makro podwójnie: na zakupy i na uzupełnienie energii w baterii samochodu. Warto zaznaczyć, iż na taką skalę możliwości ładowania e-samochodów nie oferuje żadna inna sieć handlowa w Polsce.

Stacje umożliwiają równoczesne ładowanie dwóch pojazdów elektrycznych z maksymalną mocą 22 kW każdy. Gniazdo rodzaju Type 2 umożliwia ładowanie każdego typu samochodu elektrycznego oraz hybryd plug-in. Czas pełnego naładowania akumulatorów w aucie wynosi od 1 godziny wzwyż, co pozwala na spokojne zrobienie zakupów. Uruchomienie ładowania następuje za pośrednictwem aplikacji mobilnej zainstalowanej w telefonie, która wyświetla mapę aktualnie dostępnych stacji ładowania w całym kraju. Po zakończonym ładowaniu klient otrzymuje e-mailem fakturę. Więcej szczegółów dotyczących korzystania ze stacji można znaleźć na stronie revnet.pl

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Uruchomienie stacji ładowania jest kolejnym efektem konsekwentnej polityki Makro Polska na rzecz ograniczania negatywnego wpływu człowieka na środowisko. Plany zakładają dalszą rozbudowę systemu w najbliższych latach w kierunku zapewnienia jego zeroemisyjności. Jeszcze w tym roku planowana jest budowa instalacji fotowoltaicznych na dachach 5 hal Makro, dzięki czemu „zielony” prąd zasilał będzie zarówno sklepy, jak i stacje ładowania samochodów.

To niejedyna w ostatnim czasie aktywność sieci na rzecz poprawy klimatu i redukcji poziomu zanieczyszczeń. Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęto wdrażanie wielkiego projektu nowych oznaczeń na opakowaniach, ułatwiających klientom właściwe ich segregowanie po wykorzystaniu. Stale zwiększany jest też udział produktów ekologicznych w ofercie marek własnych Makro, a kilka tygodni temu sieć uzyskała certyfikat „PL-EKO” potwierdzający wprowadzanie do obrotu oferty kilkuset produktów EKO / BIO / Organic.

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz