Partnerzy portalu
Stolimpex, producent przypraw: Moda na foodtrucki otwiera konsumentów na nowe smaki fot. unsplash.com

Stolimpex, producent przypraw: Moda na foodtrucki otwiera konsumentów na nowe smaki

- W segmencie HoReCa liczy się dobra jakość, powtarzalność, adekwatna cena i dostępność. Tworzenie nowych produktów wynika zawsze z praktycznych potrzeb konsumentów. Mamy w ofercie dużo produktów inspirowanych dalekimi tradycjami kulinarnymi, ale pomimo mody, ich sprzedaż nie dogania wyraźnie klasycznych pozycji - mówi serwisowi www.horecatrends.pl Piotr Małecki, pełnomocnik spółki Stolimpex, która produkuje przyprawy dla sektora gastronomicznego.

Autor: MB; www.horecatrends.pl Data: 08 stycznia 2019 10:00

HT.pl: Jaki smak i potrzeby ma polski konsument jeśli chodzi o przyprawy? 

Piotr Małecki: W kontekście przypraw najpopularniejsze w Polsce są te, które kojarzą się z tradycyjnymi polskimi daniami. Pod tym względem odnoszę wrażenie, że nasze społeczeństwo jest statystycznie dość konserwatywne. Inną kwestią jest fakt, że sporo z tych dań podlega modyfikacjom i wzbogacaniu o elementy innych tradycji kulinarnych.

Równocześnie warto zauważyć, że wraz trendami i „festiwalem smaków”, bardzo dynamicznie rośnie segment produktów gotowych, które w dużej mierze oparte są jednak o sprawdzone, tradycyjne smaki. Jesteśmy bardzo zapracowanym narodem i szukamy sprawdzonych sposobów, znajomych smaków. Programy telewizyjne, blogerzy, moda na foodtrucki, robią bardzo dużo dobrej pracy na rzecz otwarcia się konsumentów na nowe smaki. Odnoszę jednak wrażenie, że efekt tego zjawiska jest przeszacowany, choć nie da się ukryć, że służy to właśnie promocji i poszerzaniu horyzontów kulinarnych.

Jakim odbiorcą jest segment HoReCa? Jak w Państwa firmie wygląda współpraca z restauracjami i sieciami gastronomicznymi? 

Wiadomo, że z punktu widzenia logistyki oraz zwyczajnej ekonomii w rachunku końcowym łatwiej współpracować z sieciami centralnie zarządzanymi, niż pojedynczymi lokalami. Jest to dość banalne spostrzeżenie, natomiast nie jest trafne w kontekście wszystkich surowców. Kluczem tutaj, jeżeli chodzi o nasze produkty, jest fakt, iż są to na ogół produkty trwałe, nie psujące się szybko, a więc ich wybór oraz zakup można realizować spokojniej i za każdym razem w przypadku renomowanych producentów można spodziewać się powtarzalności.

Natomiast w warzywa czy mięso można lub nawet warto zaopatrzyć się u małego, miejscowego dostawcy, co często jest gwarancją wysokiej jakości i świeżości. Przyprawy sypkie i marynaty w sektorze HoReCa kupowane są głównie w grupach zakupowych lub hurtowniach, które stanowią dziś według nas podstawę wymiany handlowej i dystrybucji w naszej branży.

Jednym z najczęściej zadawanych pytań przez kucharzy jest „A w jakiej hurtowni można znaleźć Wasze produkty?”. Jeżeli klient nie może znaleźć naszych produktów w hurtowni, w której się zaopatruje na co dzień, to dotarcie do niego jest dość trudne. Rozumiemy ten mechanizm, gdyż system takiego zaopatrzenia to oszczędność czasu, ekonomia i zwyczajna wygoda. Modelowym przykładem naszej współpracy z siecią restauracji jest współpraca z siecią NorthFish. 

Jeżeli chodzi o produkty, jakie dostarczamy pod marką Stoll PROchef! dla profesjonalnej gastronomii, to są to oczywiście przyprawy jednorodne, zioła, susze warzywne i ich kompozycje. Do tego dochodzą marynaty i niezbędne dodatki takie jak żelatyny czy sosy w postaci sypkiej. 

Czy rosnąca liczba lokali gastronomicznych i tym samy konkurencja miedzy nimi wymusza na firmach tworzenie nowych, innowacyjnych produktów – takich, których nie ma konkurencja partnera gastronomicznego. Jak Państwa firma radzi sobie z tym wyzwaniem?

Mówiąc o innowacyjności w branży HoReCa skierowałbym swój wzrok bardziej na wyposażenie kuchni, piece konwekcyjno-parowe i inny osprzęt. Obserwujemy ogólne zjawisko i modę na innowacyjność w gospodarce. Odnoszę jednak wrażenie, że to pojęcie w segmencie HoReCa jest trochę przereklamowane.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.