Partnerzy portalu
Światowy Dzień Wegetarianizmu. Wykorzystaj go do promocji lokalu! fot. shutterstock

Światowy Dzień Wegetarianizmu. Wykorzystaj go do promocji lokalu!

1 października obchodzimy Światowy Dzień Wegetarianizmu. To doskonały moment, by stworzyć bezmięsne menu lub wypromować roślinne dania ze swojej oferty. Podpowiadamy, jak dobrze wykorzystać to święto.

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez Upfield Professional Data: 27 września 2021 00:00

Światowy Dzień Wegetarianizmu rozpoczyna miesiąc świąt związanych z roślinnym jedzeniem oraz prawami zwierząt, nazywany niekiedy Miesiącem Dobroci dla Zwierząt. 2 października obchodzimy więc Światowy Dzień Zwierząt Hodowlanych, 4 października – Światowy Dzień Zwierząt, 16 października – Światowy Dzień Żywności, a festiwal świąt kończymy Światowym Dniem Wegan, który przypada 1 listopada.

Dla gastronomii to fantastyczny moment, aby zaprezentować swoją bezmięsną ofertę lub rozszerzyć wegetariańskie menu. Jak to z robić?

Stwórz wyjątkowe roślinne menu

Bez pysznej, pełnowartościowej oferty roślinnej się nie obędzie. Niezależnie od tego, jaki rodzaj restauracji prowadzisz, możesz włączyć dania bezmięsne do swojej karty – wystarczy tylko chwila zastanowienia, kilka eksperymentów i wysokiej jakości składniki dania, które będą odpowiadać za jego ostateczny smak.

- Doradzam szefom kuchni, jak prosto gotować roślinnie – mówi Robert Kopacz, Szef Kuchni Upfield Professional. – Zarówno podczas osobistych spotkań, jak i na mojej stronie na Facebooku często słyszę, że kuchnia roślinna nie może być trudniejsza od tradycyjnego gotowania. Z pomocą przychodzą roślinne alternatywy śmietanki Flora Plant 15% i Flora Plant 31% oraz bogate portfolio alternatyw serów Violife, które sprawiają, że gotowanie bez produktów pochodzenia zwierzęcego jest równie proste, co klasyczna kuchnia – radzi Robert Kopacz.

Dzięki produktom roślinnym dobrej jakości można przygotować powtarzalne, wyśmienite w smaku potrawy bez znaczącej zmiany receptur. W sosach i zupach śmietankę można zastąpić Florą Plant 15%, ser grecki w sałatce Violife Greckim białym, w kanapkach i burgerach ser Violife Plastrami o smaku cheddar, natomiast ser na pizzy tartym Violife Blokiem do pizzy o smaku klasycznym. Również roślinne desery będą proste do przygotowania, jeśli zamiast tradycyjnej śmietanki do ubijania wykorzystamy Florę Plant 31% o takich samych funkcjonalnościach, co odzwierzęcy odpowiednik.

Więcej niż zwykła karta!

Aby dobrze wykorzystać potencjał Światowego Dnia Wegetarianizmu, warto zaoferować gościom coś więcej niż tylko potrawy z naszej karty. Możemy przygotować dla nich na przykład warsztaty z kuchni roślinnej, podczas których nauczymy ich podstaw bezmięsnej kuchni i zdradzimy kilka sekretów profesjonalnego gotowania.

Możemy też zadeklarować, że odsetek zysków z dań bezmięsnych sprzedanych 1 października trafi do organizacji charytatywnych działających na rzecz zwierząt. Goście coraz bardziej doceniają dobroczynność i wspierają takie akcje organizowane przez restauracje – a Dzień Wegetarianizmu wydaje się idealny do takiego przedsięwzięcia.

Pójdź szeroko z kampanią

Zadbajmy o to, by goście dowiedzieli się o naszych obchodach Światowego Dnia Wegetarianizmu. Wymyślmy hasło promocyjne, stwórzmy grafiki i zadbajmy o chwytliwe treści na Facebooku restauracji, które pozwolą nam trafić do nich z ofertą.

Ustalmy, jakie zyski chcemy osiągnąć z naszej akcji i część z tej kwoty zainwestujmy w płatną promocję w mediach społecznościowych. To aktualnie najlepsze miejsce do komunikacji z gośćmi, a dzięki dobrze zaplanowanej kampanii będziemy mogli dotrzeć do osób, które o naszej restauracji jeszcze nie słyszały.

Świętujemy cały miesiąc

Akcję można przygotować tylko na jeden dzień – ale warto pomyśleć o rozszerzeniu działań na cały Miesiąc Dobroci dla Zwierząt i kampanię zakończyć dopiero 1 listopada. Ten okres to świetny czas, by promować bezmięsne dania swojej restauracji i w pełni wykorzystać potencjał promocyjny, jaki stoi za kuchnią roślinną.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.