Partner portalu
Tomasz Jakubiak na Internetowym FRSiH: Mięso nie zniknie z naszych stołów Tomasz Jakubiak przyznał, że medialna nagonka na mięso wyszła branży na dobre. fot. PTWP

Tomasz Jakubiak na Internetowym FRSiH: Mięso nie zniknie z naszych stołów

- Odchodzenie od mięsa to kwestia trendu. My, Polacy kochamy wprowadzać u siebie szybko i na siłę rzeczy, które są modne za granicą. Myślę, że to zjawisko chwilowe i przede wszystkim dotyczy dużych miast - powiedział Tomasz Jakubiak, szef kuchni, restaurator, gospodarz programu "Sztuka Mięsa”, ambasador kampanii „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje" podczas sesji "Kondycja branży mięsnej – kto stracił, kto zyskał?" w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Autor: portalspozywczy.pl Data: 06 listopada 2020 10:54

Tomasz Jakubiak przyznał, że jego całe życie kręci się wokół mięsa.

- Często nazywają mnie mięsnym "zwyrolem". Mam ambicję dowiedzenia się o mięsie wszystkiego, zarówno dobrego, jak i złego. Uważam, że odchodzenie od mięsa to kwestia trendu. My, Polacy kochamy wprowadzać u siebie szybko i na siłę rzeczy, które są modne za granicą. Trend niejedzenia mięsa zaczyna się pojawiać, ale nie jest to kwestia tego, że nagle stwierdziliśmy, że pomidor zastąpi kawałek wołowiny. Zwiększyła się świadomość konsumencka poprzez liczne programy i publikacje, które niestety mięso bardzo oczerniły i pokazały je w złym świetle. Był duży boom żeby to mięso w naszej głowie opisać jako produkt złego pochodzenia, a nie smaczny. Myślę jednak, że to chwilowe i przede wszystkim dotyczy dużych miast - dodał.

Kucharz i restaurator jest zdania, że mięsożerców wciąż jest dużo więcej niż osób na diecie roślinnej.

- Uważam, że jak ktoś przeskoczy na warzywa to szybko wróci do mięsa. Wielu moich znajomych tak powracało. Kiedyś zadano mi pytanie jaka jest moja ulubiona wege potrawa. Odpowiedziałem, że ziemniaki które podaje się do kotleta! Rzucili się potem na mnie, że nie podchodzę z poważaniem do wegetarian. Absolutnie tak nie jest. Po prostu kocham mięso, ale kocham też warzywa i staram się uświadomić ludziom, że trzeba zrównoważyć dietę mięsną i warzywną. Choć zrobiłem kiedyś nawet deser z boczku - przyznaje.

Jakubiak ocenił, że lekka nagonka medialna na mięso wyszła branży na dobre.

- Uważam, że dobrze się stało, bo poprawiła się znacznie jakość mięsa, hodowli, dobrostanu. Niestety, w Polsce świadomość konsumencka jest dość niska, np. jeśli chodzi o certyfikowanie mięsa. Konsument próbuje samych warzyw i wierzy, że są one super zdrowe, ale wierzę, że za chwilę wróci do dobrego zwyczaju jakim jest mięso. Mięso nie zniknie z naszych stołów ani nie będzie grzechem. Jesteśmy wychowani na mięsie i to nie zniknie - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.