Partner portalu
Trendy na rynku wina - okiem JNT Group Prezes JNT Group o najważniejszych trendach na rynku win/ fot. unsplash.com

Trendy na rynku wina - okiem JNT Group

Polacy coraz chętniej sięgają po wina i otwierają się na nowe smaki, kierunki pochodzenia oraz sposoby podania jak np. wina w puszkach. O nowych trendach i innowacyjnych rozwiązaniach na rynku wina mówi Jakub Nowak, prezes zarządu JNT Group.

Autor: www.portalspozywczy.pl Data: 24 lipca 2020 08:43

Wina w puszkach

Już po pierwszych miesiącach sprzedaży widać, że Polacy bardzo pozytywnie przyjęli innowacyjne, popularne zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, rozwiązanie jakim jest wino w puszkach, wprowadzone w tym roku przez JNT Group. Wino w butelce i związany z nim rytuał, często stanowią barierę dla nowych konsumentów. Poręczne, o niewielkich pojemnościach puszki pozwalają ją przełamać. Wino w takich opakowaniach doskonale sprawdza się w plenerze, gdzie spędzamy teraz dużo czasu.

Wina aromatyzowane

Od ubiegłego roku odnotowujemy na polskim rynku skokowy wzrost sprzedaży win aromatyzowanych. Trend ten osiągnął niemal taką dynamikę wzrostu, jak popularne od kilku już lat wina musujące. Kategoria ta jest rozwijana w dużej mierze przez JNT Group, które co roku wprowadza do oferty i intensywnie wspiera marketingowo nowe linie win aromatyzowanych w ramach naszej flagowej marki Monte Santi, takie jak: Monte Santi Smoothsecco – koktajle na bazie win musujących czy tegoroczna nowość – Monte Santi Fragolino. Zainteresowanie winami aromatyzowanymi na polskim rynku rośnie szczególnie w okresie wiosenno-letnim, kiedy pijamy je dla relaksu i orzeźwienia.

Wina musujące

Przez ostatnie lata rynek win odnotowuje wysokie, dwucyfrowe wzrosty sprzedaży kategorii win musujących. Polacy pijają je nie tylko już podczas okazji czy w okresie świąteczno-karnawałowym, ale również w okresie letnim – dla orzeźwienia, relaksu. JNT Group rozwija tę kategorię – w tym roku wprowadziliśmy do naszej oferty linię Monte Santi ICE, której ambasadorką została Weronika Książkiewicz.

Wina gronowe

Rynek win gronowych w Polsce posiada duży potencjał. Z jednej strony wciąż jesteśmy jednym z ostatnich krajów w Europie pod względem ich spożycia, a z drugiej Polacy podróżują, fascynują się kuchnią i związanym z nią food pairingiem, z którym wino jest nieodłącznie związane. JNT Group intensywnie pracuje na rzecz rozwijania kultury picia wina w naszym kraju i przełamywania barier z nim związanych. Z tego względu współpracujemy z Panami Robertem i Mikołajem Makłowiczami, z którymi wspólnie prowadzimy projekty, kierowany do konsumentów - Makłowicz Poleca oraz Wino Makłowicz dla HoReCa. W najbliższych tygodniach trafi do sklepów oferta w ramach naszego nowego przedsięwzięcia – „Wino Chefa”. Wraz z popularnym mistrzem kuchni Michelem Moranem przedstawimy dedykowaną kolekcję win, której towarzyszyć będzie kampania pod hasłem „Jedz, pij, raduj się”.

Wina białe

W ramach segmentu win gronowych obserwujemy na polskim rynku wzrost sprzedaży win białych względem win czerwonych. Dlaczego tak się dzieje? Otóż wino czerwone, zwłaszcza dla nowych, wkraczających do świata win gronowych konsumentów, stanowi często barierę, ponieważ kojarzy się z koniecznością znajomości zasad jego serwowania i jest bardziej wymagające smakowo a wino białe nie buduje takich skojarzeń, jest niezobowiązujące, postrzegane jako łatwiejsze. Trend ten dodatkowo wzmacnia obecna sytuacja, kiedy więcej czasu spędzamy w domu i chętniej wtedy sięgamy po wino.

Wina z Nowej Zelandii

Do czołówki państw eksportujących wina należy obecnie Nowa Zelandia. O sukcesie zadecydowały unikalny klimat i zróżnicowana struktura gleby, które sprawiają, iż wina te posiadają orzeźwiające, niepowtarzalne smaki. Doskonale są one również odbierane przez polskich konsumentów, którzy chętnie sięgają po nie zwłaszcza w upalne dni i możemy powiedzieć, że jest to obecnie najmodniejszy kierunek w białych winach. JNT Group wykorzystało ten trend i jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy pełen ich asortyment pod marką The New Land, gdzie oprócz tradycyjnego Sauvignon Blanc jest wersja różowa Sauvignon Blush, Chardonnay czy wersja musująca.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.