Partnerzy portalu
Upfield wszedł w segment roślinnych zamienników jaj Upfield wszedł w segment roślinnych zamienników jaj; fot. unsplash

Upfield wszedł w segment roślinnych zamienników jaj

Upfield nawiązał współpracę z czołowym producentem roślinnych zamienników jaj - Alternative Foods (OGGS). Firmy będą pracować nad rozwojem najbardziej popularnych produktów zamiennych dla jaj, wykorzystując globalną sieć dystrybucji detalicznej Upfield i kanał sprzedaży Upfield Professional - do szefów kuchni i restauracji.

Autor: oprac. AW Data: 10 lutego 2022 16:39

Upfield, największy na świecie producent żywności pochodzenia roślinnego i globalny lider w produkcji roślinnych zamienników dla masła, mixów tłuszczowych do smarowania, śmietan i serów, ogłasza strategiczne partnerstwo z Alternative Foods London Ltd („Alternative Foods” lub „OGGS”), brytyjskim producentem zamienników jaj i czołową wegańską firmą piekarniczą, działającą pod marką OGGS. Partnerstwo obejmuje przejęcie przez Upfield mniejszościowego pakietu udziałów w Alternative Foods.

Firma Alternative Foods rozpoczęła działalność w 2019 roku, oferując szereg produktów piekarniczych i płynnych zamienników jaj, w tym Scrambled OGGS i OGGS Aquafaba, opatentowany płynny zamiennik jaj.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Upfield i OGGS: Współpraca

Jak podaje Upfield, partnerstwo daje możliwość rozwoju bardziej zrównoważonego, naturalnego systemu żywnościowego opartego na roślinach – transformacji, która jest częścią strategii obu firm.

Upfield i OGGS będą pracować nad rozwojem najbardziej popularnych produktów zamiennych dla jaj, wykorzystując globalną sieć dystrybucji detalicznej Upfield i kanał sprzedaży Upfield Professional - do szefów kuchni i restauracji. Dzięki współpracy z najbardziej nowoczesnym Centrum Nauk o Żywności (Food Science Centre) należącym do Upfield, partnerstwo pozwoli również na dalsze innowacyjne prace badawczorozwojowe w obszarze płynnych zamienników jaj i białek pochodzenia roślinnego. Upfield i OGGS łączą się we wspólnej strategii dostarczania naturalnych produktów pochodzenia roślinnego, które spełniają oczekiwania Konsumentów w zakresie smaku i wartości odżywczych.

- Dzięki ciągłym innowacjom z użyciem naturalnych składników, konsumenci otrzymują dostęp do większej liczby produktów żywnościowych, które są wolne od alergenów i charakteryzują się bardziej zrównoważonym pochodzeniem. Faktem jest, że ocena cyklu życia (LCA, Life Cycle Assessment) roślinnych margaryn i produktów Upfield do smarowania wykazała o 70% mniejsze obciążenie dla klimatu, o dwie trzecie mniej ziemi wymaganej pod uprawy i o ponad połowę mniej zużywanej wody w porównaniu do nabiałowych odpowiedników tych roślinnych produktów. Natomiast roślinne alternatywy sera oferowane przez Upfield - w porównaniu do ich mlecznych odpowiedników - wywierają o połowę mniejszy wpływ na klimat, a ich uprawy zajmują mniej niż jedną trzecią ziemi uprawnej. OGGS przeprowadził podobną ocenę LCA dla produktów Aquafaby i Scrambled OGGS, których emisja Co2 okazała się niższa o ponad 70% w porównaniu do jaj kurzych, udowadniając tym samym, że roślinne zamienniki dla zwierzęcych odpowiedników są lepszym wyborem dla klimatu - informuje firma.

- Nasza wizja "Lepszej przyszłości opartej na roślinach" oznacza, że jesteśmy oddani idei zapewnienia konsumentom szeregu możliwości wypróbowania diety opartej na roślinach. Partnerstwo to pozwala nam rozwinąć nową kategorię białka pochodzenia roślinnego, oferować szerszy wachlarz możliwości i oczekiwać silnego, trwałego wzrostu. Znamy innowacyjną technologię, którą udoskonala OGGS i jesteśmy podekscytowani, że możemy stać się jej częścią a także pomóc w rozwoju kategorii roślinnych alternatyw jaj poprzez połączenie naszego globalnego zasięgu i rosnącego sektora gastronomicznego - powiedział David Haines, Dyrektor Generalny Grupy Upfield.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.