Partnerzy portalu
Za nami finały Piwnej Akademii Książęcego i Akademii Czeskiego Servingu – programów szkoleniowych dla lokali gastronomicznych fot. unsplash

Za nami finały Piwnej Akademii Książęcego i Akademii Czeskiego Servingu – programów szkoleniowych dla lokali gastronomicznych

9 i 10 grudnia br. w Warszawie odbyły się finały Piwnej Akademii Książęcego i Akademii Czeskiego Servingu – programów szkoleniowych Kompanii Piwowarskiej dla lokali gastronomicznych. Tytuł mistrza czeskich sposobów serwowania trafił do restauracji Ceška z Wrocławia, zaś największą znajomością Książęcego wykazały się Zakąski i Napitki z Buska-Zdroju.

Autor: portalspozywczy.pl Data: 13 grudnia 2019 15:26

Kompania Piwowarska od lat zajmuje się szerzeniem kultury piwnej w gastronomii, angażując w to swoje marki premium. Piwna Akademia Książęcego, której uczestnicy poznają specyfikę kolekcji specjalności, sposoby serwowania i zasady łączenia piwa z daniami, właśnie zakończyła swoją trzecią edycję. Natomiast Akademia Czeskiego Servingu to projekt, który skupia się na kulturze piwnej naszych południowych sąsiadów. Przez osiem lat był poświęcony marce Pilsner Urquell, a w tym roku, pod nową nazwą, został rozszerzony o piwo Kozel. Od startu programów tajniki serwowania piwa na sposób czeski poznało łącznie ponad 2000 osób, zaś w warsztatach Książęcego wzięło udział niemal 1200 kelnerów i barmanów.

– Dążymy do tego, by poprzez profesjonalne szkolenia nieustannie podnosić kompetencje pracowników pubów, klubów i restauracji, w których serwowane są nasze piwa. Dzięki naszym akademiom obsługa może rozwijać swoje umiejętności i poszerzać wiedzę o piwie, na czym zyskuje i sam lokal, i jego goście. My zaś mamy pewność, że piwo jest w dobrych rękach – mówi Adam Samorek, dyrektor Trade Marketingu w Kompanii Piwowarskiej.

O tytuł zwycięzcy Piwnej Akademii Książęcego w finale walczyło 15 osób, w tym 11 pań. Uczestnicy musieli wykazać się wiedzą o piwie, szczególnie o kolekcji specjalności, oraz umiejętnością rozpoznawania wariantów podczas ślepych testów. Za tę część konkursu odpowiedzialny był Maciej Chołdrych, piwoznawca i sensoryk. Z kolei Jakub Wolski, szef kuchni i półfinalista Hell’s Kitchen, zadbał o konkurencję dotyczącą food pairingu. Rywalizacja była tak zacięta, że konieczna była dogrywka, w której zmierzyły się trzy panie. Na najwyższym stopniu podium stanęła Joanna Bławat z restauracji Zakąski i Napitki w Busku-Zdroju. W ramach nagrody głównej otrzymała 5 tys. zł oraz szkolenie dla całej załogi lokalu. Za zajęcie II i III miejsca przyznano nagrody w wysokości odpowiednio 2,5 tys. oraz 1 tys. zł.

Dzień później, w finale Akademii Czeskiego Servingu proporcje były już nieco inne – wśród 14 uczestników znalazło się 6 pań. Na tym etapie liczyły się głównie umiejętności praktyczne, dlatego składał się on z konkurencji serwowania na sposób czeski, autoprezentacji (będącej największym wyzwaniem dla finalistów) oraz testów sensorycznych, polegających na rozpoznawaniu wad w piwie. Mistrzem czeskich sposobów serwowania został Piotr Kirszanek z restauracji Ceška z Wrocławia. Zajęcie I, II i III miejsca było premiowane nagrodami pieniężnymi w wysokości odpowiednio 5 tys., 2,5 tys. i 1 tys. zł oraz zaproszeniem do udziału w prestiżowym szkoleniu Brewery Tapster w Pilźnie.

– Mówi się, że piwowar piwo warzy, ale to barman je tworzy – dlatego dla nas zawsze najważniejsza jest jakość. Co roku zwieńczeniem procesu szkoleń jest finał, w którym wyławiamy największe talenty. Najlepsza trójka tegorocznych zmagań pojedzie do Pilzna, gdzie staną się naszymi ambasadorami, strażnikami jakości – tłumaczy Sławomir Fridel, Ambasador Pilsner Urquell w Kompanii Piwowarskiej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.