Partnerzy portalu
Adam Pieńkowski, McDonald's: ekologia pozwala na obniżenie kosztów Dyrektor generalny McDonalds's Polska Adam Pieńkowski o ekologicznej strategii

Adam Pieńkowski, McDonald's: ekologia pozwala na obniżenie kosztów

„Do 2025 będziemy korzystać wyłącznie z opakowań wytworzonych ze źródeł odnawialnych, certyfikowanych czy z recyclingu” - przekonuje dyrektor generalny McDonalds's Polska Adam Pieńkowski w wywiadzie dla Forbes.pl.

Autor: Forbes.pl Data: 30 września 2021 15:02

Jak zaznaczył w rozmowie z portalem forbes.pl Adam Pieńkowski, dyrektor generalny McDonadls's Polska, firma do 2030 r. chce obniżyć emisję dwutlenku węgla o 36% z biur i o 31% w łańcuchu dostaw.

Ostatecznym celem jest uzyskanie neutralności klimatycznej.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ekologiczna strategia McDonald’s 

Na pytanie, czy wdrażanie ekologicznych rozwiązań jest dla firmy opłacalne, Adam Pieńskowski odpowiada: "Jesteśmy odpowiedzialną firmą i chcemy być liderem zmian. Jednocześnie nasza ekologiczna strategia ma konkretny wymiar ekonomiczny. Obieg zamknięty, do którego dążymy, pozwala na obniżenie kosztów. To samo dotyczy skracania łańcuchów dostaw poprzez stawianie na lokalnych dostawców".

Weganizm i wegetarianizm a oferta McDonald's

Weganizm i wegetarianizm to modne trendy żywieniowe, związane także z troską o klimat. 

- Zdajemy sobie sprawę, że hodowla bydła niesie ze sobą negatywny wpływ dla środowiska, ale robimy wszystko, żeby go ograniczać. Podchodzimy do tego wyzwania dwutorowo. Z jednej strony wprowadzamy do oferty bezmięsne propozycje, które cieszą się popularnością wśród gości. Globalnie pracujemy też nad alternatywami dla mięsa, między innymi w partnerstwie z Beyond Meat - mówi Pieńkowski

Jak dodaje, z drugiej strony pracujemy nad obniżeniem emisyjności hodowli prowadzonych przez naszych dostawców. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.