Partnerzy portalu
Adriana Marczewska: bliskość z gastronomią najlepszym rozwiązaniem dla każdego (wideo) Adriana Marczewska, szefowa kuchni, fot. PTWP

Adriana Marczewska: bliskość z gastronomią najlepszym rozwiązaniem dla każdego (wideo)

Za nami kolejny tydzień przymusowego pozostania w domach, a przez to zmiany wielu planów zawodowych i prywatnych. Adriana Marczewska, szefowa kuchni, postanowiła kreatywnie wykorzystać ten czas. W rozmowie z nami Ada opowiada o życiu kucharza w czasie pandemii koronawirusa oraz wsparciu dla gastronomii.

Autor: Jakub Szymanek/horecatrends.pl Data: 30 kwietnia 2020 15:07

#restauracja

Zdecydowanie mocno odczułam skutki pandemii. Nie pracuję obecnie jako szefowa kuchni w restauracji, a pracuję z restauracjami, pomagając im w koncepcyjnym przygotowaniu menu lub lokalu. Do tego pracuję z różnymi markami. Wszystkie projekty długoterminowe, nad którymi pracowałam przez ostatnie kilka miesięcy jak programy telewizyjne, kampanie, to wszystko jest na razie zawieszone, wstrzymane, anulowane.

Pracuję z ludźmi, czy to są warsztaty, praca z marką nagrania, jestem blisko z ludźmi i na dany moment większość moich projektów jest odwołana. Została mi praca kreatywna, która daje mi bardzo dużo radości, czyli pisanie przepisów i artykułów.

#zostańwdomu

Pozostanie w domu to był czas, podczas którego dużo sobie rzeczy przemyślałam. Nie uznałam, że coś straciłam, zmarnowałam. Starałam się ten czas wykorzystać na swój wewnętrzny rozwój, na pisanie przepisów, na uporządkowanie wielu rzeczy, otworzenie się na pisanie artykułów. O dziwo, mało gotuję. Wystarczy, że przygotuję sobie coś raz na dwa, trzy dni, bo później nie jestem w stanie tego przejeść. Często zamawiam jedzenie z pobliskich, ulubionych restauracji.

Na razie kwarantannę przeżywam całkiem dobrze. Aczkolwiek tęsknie za bliskimi, za pracą, byciem na kuchni, gotowaniem, ale trzeba jakoś to wytrzymać.

#wspieramgastro

Jest kilka sposobów, żeby pomóc i wspomóc swoje ulubione miejsca w tym czasie. Najlepiej jest działać bezpośrednio z restauracjami, czyli ominąć wielkich dostawców, którzy potrącają ten procent, który restauracja mogłaby zarobić. Stworzenie dań, które są zarobkowo korzystne dla restauracji i jednocześnie atrakcyjne dla konsumenta nie jest łatwe, ponieważ ten procent jest zabierany przez dużych dostawców. Na szczęście duża część restauracji w dużych miastach ruszyła mocno z dostawami i mam nadzieję, że część z nich zostawi dostawy na stałe.

Są też różne cegiełki, vouchery, które można kupić. Warto wspierać restauracje, pamiętać o tym miejscach, polecać je znajomym. Tych sposobów pomocy jest kilka. Bywają te lepsze i gorsze. Myślę, że działanie bezpośrednio i blisko z gastronomią jest tym najlepszym rozwiązaniem dla każdego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.