Partnerzy portalu
AmRest liczy na wzrost zamówień w dostawach do domu w czasie koronawirusa Adam Mularuk, odpowiedzialny za marki franczyzowe AmRest/ fot. Żelazna Studio

AmRest liczy na wzrost zamówień w dostawach do domu w czasie koronawirusa

Grupa AmRest, prowadząca sieć restauracji, liczy, że w okresie epidemii koronawirusa rozwijać się będą usługi dostaw do domu - informuje Adam Mularuk, odpowiedzialny za marki franczyzowe AmRest - podaje PAP.

Autor: PAP Data: 16 marca 2020 15:28

"Sytuacja jest dynamiczna. Na bieżąco dostosowujemy nasze zasady funkcjonowania, stosując się do standardów oraz norm proponowanych przez WHO i władze lokalne, by zagwarantować bezpieczeństwo pracownikom i klientom. Spółka przygotowała scenariusze na wypadek rozwoju wirusa COVID-19 i w zależności od sytuacji będzie realizować na bieżąco kolejne działania. Powołaliśmy również specjalny, wewnętrzny zespół, który stale monitoruje sytuację i koordynuje wdrażanie stosownych środków zapobiegawczych" - powiedział PAP Biznes Adam Mularuk.

Jesteśmy przygotowani na wszystkie możliwe scenariusze związane z rozwojem epidemii, w tym na wypadek eskalacji sytuacji. Będziemy się na bieżąco dostosowywać do zaleceń i warunków" - dodał.
 
Adam Mularuk wskazał, że rozprzestrzenianie się koronawirusa może wpłynąć na wyniki grupy, ale jest za wcześnie, by oszacować realne skutki, jakie przyniesie obecność COVID-19 w Polsce czy Europie.
 
"Na pewno sprzedaż przeniesie się w tym czasie do kanału online, zwłaszcza, kiedy większość ludzi przesiaduje w domach. Kanał dostawy do domu jest od lat strategicznym filarem AmRest, który mamy bardzo dobrze rozwinięty i przygotowany na dużą liczbę zamówień" - ocenił Mularuk.
 
"Przeszkoliliśmy pracowników restauracji. Mamy przygotowane zasady przygotowywania jedzenia na wynos. Mamy przygotowane restauracje, które świadczą usługi dostaw. Możemy wydłużyć obszary dostaw, by obejmować całe miasta i okolice. Już teraz widzimy wzrost zamówień w dostawie w krajach europejskich. Klienci coraz częściej wybierają tę formę zamawiania jedzenia. Zarówno na poziomie infrastruktury logistycznej, jak i przygotowania restauracji mamy to przećwiczone" - powiedział dyrektor.
 
"Ludzie jeść muszą, więc branża, w której działamy, ma szansę funkcjonować nawet w trakcie epidemii. Możemy zapewnić bezpieczne warunki dostarczania posiłków, gdy klienci będą w domach" - dodał.
 
Mularuk poinformował, że w obliczu epidemii AmRest zapewnił sobie duże zapasy towarów, przygotowuje jeszcze dostawców zastępczych.

Polski rząd zdecydował się na wprowadzenie od soboty, 14 marca, stanu zagrożenia epidemicznego w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Zdecydowano m.in. o czasowym ograniczeniu działalności galerii handlowych oraz o zawieszeniu działalności wszystkich restauracji, klubów, pubów, barów, pozostawiając możliwość świadczenia usług na wynos. Podobne decyzje podejmują też inne europejskie kraje.
 
Jak poinformowała PAP Biznes spółka, w Polsce wszystkie lokale w centrach handlowych zostały zamknięte. W pozostałych natomiast jest możliwość odbioru zamówienia na wynos. Klienci są informowani, że mogą wejść do restauracji tylko w celu zamówienia i odbioru posiłku.
 
Spółka oferuje również możliwość odebrania posiłku z okienka "Drive Through". Obsługuje zamówienia z dostawą do domu. Jak podano, w obecnej sytuacji oferowana jest usługa bezkontaktowego dostarczania posiłków pod drzwi klienta, promowane są także opcje płatności online. Jak dodano, usługi są świadczone z zachowaniem rygorystycznych środków bezpieczeństwa i higieny.
 
Grupa AmRest jest zadowolona z wyników testów działających w Polsce wirtualnych restauracji, tzw. shadow kitchen.
 
"Testujemy trzy marki wirtualne i mamy w planach kolejne. Przewidujemy kilka otwarć, które pomogą nam zapewnić dostępność produktów zarówno marek franczyzowych, jak i marek własnych. To jest nasz priorytet" - powiedział dyrektor Mularuk.
 
"Tzw. shadow kitchen to koncept, który przewiduje budowę restauracji bez sali gastronomicznej, tylko z zapleczem niedostępnym dla klientów. Lokal jest wtedy mniejszy i można go otworzyć w innych miejscach niż restauracje. Shadow kitchen bazuje na zamówieniach online, jesteśmy w stanie szybciej dostarczać produkt do domu i zwiększyć ofertę marek, bo na jednym zapleczu kuchennym jesteśmy w stanie przygotowywać produkty np. dla KFC, Burger King i Pizza Hut. Kanały online i delivery są jednym z kluczowych filarów rozwoju firmy, więc bardzo mocno koncentrujemy się na jego dalszym, dynamicznym rozwoju" - dodał.
 
Poza rozwojem kanału dostaw, priorytetem w tym roku jest też wdrożenie modelu franczyzowego.
 
"Planujemy rozwijać poprzez franczyzę markę Sushi Shop w Europie Zachodniej i wdrażać model franczyzowy dla Pizza Hut w Europie Środkowo-Wschodniej" - powiedział dyrektor.
 
Mularuk poinformował, że w 2020 roku AmRest będzie kontynuować integrację przejętych aktywów i restrukturyzację portfela, by stale poprawiać efektywność.
 
Grupa AmRest prowadzi sieć restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w Europie Zachodniej, Rosji, Chinach oraz innych krajach Azji.
 
Na koniec 2019 roku grupa zarządzała siecią ponad 2,3 tys. restauracji (m.in. KFC, Pizza Hut, Starbucks, Burger King, La Tagliatella), z czego ponad 550 lokali jest w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.