Partnerzy portalu
AmRest notuje najwyższe w historii przychody kwartalne AmRest notuje najwyższe w historii przychody kwartalne; fot. shutterstock

AmRest notuje najwyższe w historii przychody kwartalne

Autor: AW Data: 02 września 2022 05:28

AmRest w pierwszym kwartale 2022 zanotował najwyższe w historii skonsolidowane przychody kwartalne na poziomie 606 mln Euro. To wzrost o 30,4 % rok do roku. Przychody za pierwszą połowę roku wyniosły 1,113 mln Euro, o 31,8% więcej niż w porównywalnym okresie z roku ubiegłego. Grupa otworzyła 29 nowych restauracji.

AmRest rekordowe przychody

Grupa AmRest osiągnęła nowy rekord sprzedaży na poziomie 605,7 mln Euro w drugim kwartale 2022 roku, wzrost o 30,4% rok do roku. Po raz pierwszy w historii Grupy, przekroczona została granica 600 mln Euro przychodów kwartalnych. Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach wyniósł 123%.

Dynamika wzrostu jest nadal silnie związana  ze znoszeniem restrykcji pandemicznych w regionach, w których Grupa prowadzi swoją działalność. Wyjątkiem pozostają Chiny, gdzie wciąż obowiązują ograniczenia związane z polityką „Zero Covid”. W efekcie, skonsolidowane przychody Grupy za pierwszą połowę 2022 roku wyniosły 1,112.7 mln Euro, o 31% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Restauracja, bar, kawiarnia - szukasz lokalu do wynajęcia lub na sprzedaż? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Grupa osiągnęła wynik EBIDTA na poziomie 100,8 mln Euro z marżą 16,6%. Z kolei EBITDA za pierwsze półrocze wyniosła 176,1 mln Euro z marżą 15,8%, przekraczając tym samym o ponad 22 mln Euro poziomy osiągnięte w pierwszej połowie 2021 r roku (te jednak wliczały 28 mln Euro ze środków wsparcia Covid zatwierdzonych przez różne rządy). Wyłączając wkład nadzwyczajnych środków wsparcia, marża EBITDA w I półroczu 2022 roku wzrosła o 1 punkt procentowy, mimo utrzymującej się presji kosztowej.

Kapitał własny Grupy wzrósł o 3,8 % w drugim kwartale oraz o 15,8% w ostatnim roku, pomimo znaczącej utraty wartości aktywów biznesu KFC w Rosji w wysokości 52,9 mln Euro. Łączna liczba odpisów została jednak częściowo skompensowana poprzez odwrócenie odpisów na poziomie restauracji, gdzie, po raz pierwszy od początku pandemii, liczba restauracji odwracających odpisy aktualizujące wartość aktywów netto (121), przekroczyła liczbę restauracji wymagających dokonania dodatkowych odpisów aktualizujących (84), powodując tym samym odwrócenie netto na poziomie 2.3 mln Euro. 

AmRest pod kreską. Redukuje dług

Dług netto wyniósł 433,7 mln Euro, redukując go o 196 mln Euro od początku pandemii oraz o 33,9 mln Euro w ostatnim roku. Pozycja gotówkowa wzrosła o 61 mln Euro do poziomu 240,5 mln Euro.

Wyniki osiągnięte zarówno w drugim kwartale, jak i pierwszym półroczu 2022 roku, po raz kolejny udowadniają odporność modelu biznesowego AmRest.  Dynamika sprzedaży Grupy, wzmocniona stopniowym znoszeniem ograniczeń Covid w większości regionów, w których prowadzimy działalność, dodatkowo potwierdza naszą zdolność do dostosowania się do nowych trendów konsumenckich oraz atrakcyjną ofertę, z której korzystają klienci naszych marek.  Stale pracowaliśmy nad naszym celem, by doświadczenie klienta było jeszcze przyjemniejsze i angażujące, jednocześnie wzmacniając wyniki finansowe w restauracjach.  Portfel wiodących marek,  globalna zdolność dystrybucyjna oraz w pełni zmotywowany i zaangażowany zespół, generują ogromną przewagę konkurencyjną, która pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość, mimo stojących przed nami wyzwań.

 Eduardo Zamarripa, dyrektora finansowego AmRest Holdings SE 

AmRest: 2382 restauracje

W związku z transferem wszystkich restauracji marki Pizza Hut w Rosji do lokalnego operatora, liczba restauracji w portfolio Grupy została skorygowana. Tym samym, na koniec pierwszego półrocza 2022 roku, AmRest prowadził 2382 restauracje. Spółka sukcesywnie realizuje swój plan otwarć – w drugim kwartale otwarto 18 nowych restauracji, z kolei w pierwszym półroczu oddano do użytku 29 nowych lokali. Grupa kontynuuje realizację celu optymalizacji portfolio, koncentrując się na zyskowności oraz zarządzaniu restauracjami, regionami a także markami zgodnie z perspektywą strategiczną firmy.

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz