AmRest zamierza otworzyć łącznie 300 restauracji w tym roku, 400 w 2019 r. i 500 w 2020 r. - podał Parkiet.
Oprócz planów otwarć, gastronomiczny koncern ma również za sobą serię przejęć i podpisał umowy, które czekają na finalizację. AmRest powiększył portfolio o trzy marki i kilkaset restauracji. Największym wydatkiem był zakup marki Sushi Shop, operatora wiodącej sieci restauracji kuchni japońskiej, liczącej 165 lokale, z których około jedna trzecia to restauracje prowadzone przez franczyzobiorców. Szacuje się, że cena nabycia wyniesie ok. 240 mln euro. Kolejną transakcją był zakup 100 proc. udziałów w spółkach Bacoa Holding i Black Rice.
Grupa podpisała również z KFC France i Novo BL umowę ramową w sprawie nabycia 15 restauracji KFC we Francji i podpisania umów franczyzowych dla każdej z nich. Spodziewana cena kupna to ok. 33,3 mln euro. Ostateczna cena zostanie ustalona na dzień zakończenia transakcji. Jej finalizacja jest planowana do końca 2018 roku.
Analiza spółki w: Parkiecie
Nie przegap najważniejszych wiadomości