Partnerzy portalu
AmRest: skupiamy się na tworzeniu radosnego miejsca pracy Katarzyna Zadrożna, globalny dyrektor ds. doświadczeń pracowników i komunikacji w AmRest; Chief Happiness Officer/fot. materiały prasowe

AmRest: skupiamy się na tworzeniu radosnego miejsca pracy

- Szczęście w pracy ma zdecydowanie duże znaczenie w branży gastronomicznej – klienci lubią wracać do miejsc, w których panuje dobra atmosfera i są obsługiwani z uśmiechem. Jednocześnie w tej branży dużym wyzwaniem jest utrzymanie pracowników - mówi w rozmowie z serwisem www.horecatrends.pl Katarzyna Zadrożna, globalny dyrektor ds. doświadczeń pracowników i komunikacji w AmRest; Chief Happiness Officer.

Autor: MB; www.horecatrends.pl Data: 18 lutego 2020 08:01

Co powoduje, że restauratorzy, szefowie kuchni, barmani, kelnerzy są szczęśliwi w pracy, zadowoleni z wykonywanych zajęć?

-  W gastronomii istotne są dobra komunikacja, przyzwolenie na dzielenie się pomysłami oraz informacją zwrotną, docenienie, inwestowanie w rozwój kompetencji. Gdy dajemy naszym pracownikom przestrzeń na to, aby mogli być sobą, swobodnie wyrażali swoje opinie i mieli wpływ na to, jak funkcjonuje nasza restauracja czy kawiarnia, chętnie zostają z nami na dłużej - mówi Katarzyna Zadrożna, globalny dyrektor ds. doświadczeń pracowników i komunikacji w AmRest; Chief Happiness Officer.

Każda organizacja ma swój własny przepis na szczęście. - Powinien być powiązany z nasza strategią biznesową oraz kulturą organizacyjną. To, w jaki sposób dbamy o szczęście w organizacji zależy również od naszej obietnicy jako pracodawcy (ang. Employee Value Proposition, propozycja wartości dla pracownika) - dodaje ekspertka.

- Np. w AmRest wszystkie nasze działania skupiają się na tworzeniu radosnego miejsca pracy, w którym można się rozwijać, ma się wpływ na organizację i pracuje się w inspirującej, przyjaznej atmosferze. Bardzo dużą uwagę przykładamy do rozwoju pracowników – nasz wskaźnik awansów wewnętrznych wynosi ponad 80%. Dajemy naszym pracowników wpływ na to, kiedy pracują (elastyczne grafiki), na dzielenie się pomysłami (badania opinii, konkursy innowacji, konkursy kulinarne), doceniamy ich zaangażowanie (np. programy doceniania powiązane z naszymi naczelnymi wartościami, konkursy powiązane z priorytetami miesięcznymi w restauracjach) - zapewnia Katarzyna Zadrożna.

Z badań wynika, że "typowe” skojarzenia ze szczęściem w pracy – piłkarzyki, imprezy integracyjne, masaże w pracy czy możliwość przyprowadzenia zwierząt do pracy pojawiają się wśród skojarzeń, ale na samym końcu listy. - Co to oznacza dla pracodawców? Że budowanie szczęśliwej organizacji wcale nie oznacza dużych nakładów finansowych. Najważniejsze są szacunek, dobra współpraca w zespole i docenianie. Co to oznacza dla pracowników? Że na nasze poczucie szczęścia w pracy mamy w głównej mierze my sami. Dlatego zachęcam do tego, aby witać naszych współpracowników z uśmiechem na twarzy, dziękować, doceniać naszych współpracowników, celebrować ważne momenty i sukcesy (urodziny, awanse itd.). Szczęście w pracy zaczyna się od nas samych! - mówi Katarzyna Zadrożna.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.