Sprzedaż Grupy AmRest w pierwszym kwartale 2021 według wstępych obliczeń wyniosła 380 mln euro i była o 7,8 proc. niższa w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.
Wyniki za pierwszy kwartał 2021 nie są w pełni porównywalne z tymi z analogicznego okresu ubiegłego roku, ponieważ biznes w Europie zaczął być wyraźnie dotknięty skutkami epidemii COVID-19 dopiero od połowy marca 2020 roku. Rozbieżność w liczbie dni objętych restrykcjami w porównywanych kwartałach tłumaczy spadki sprzedaży.
- Z uwagi na pojawienie się "trzeciej fali" COVID-19 i rygorystycznych restrykcji wprowadzonych na większości rynków europejskich, od końca roku 2020 do połowy marca 2021 nie zaobserwowano znaczących zmian w zakresie ograniczeń w prowadzeniu działalności restauracyjnej. Lokale gastronomiczne były zamykane lub mogły obsługiwać bardzo ograniczoną liczbę klientów, a władze lokalne zezwalały jedynie na sprzedaż posiłków na wynos, z dostawą do domu lub w ramach usługi drive-through. Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach, wyłączający wpływ zmian kursów walutowych i wyniki czasowo zamkniętych lokali, wyliczony za pierwszy kwartał 2021 w odniesieniu do danych z pierwszego kwartału 2019 roku osiągnął poziom 83,1%. Dla porównania, w czwartym kwartale 2020 roku wskaźnik wyniósł 78,8% - informuje spółka w komunikacie.
Wstępna sprzedaż na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej wyniosła w pierwszym kwartale 2021 roku 163,8 mln EUR, co stanowi spadek o 10,0% w stosunku do analogicznego okresu w 2020 roku.
Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły w Q1 2021 37,7 mln EUR i były o 23,1% niższe niż przed rokiem.
Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w Q1 2021 kształtowała się na poziomie 150,8 mln EUR i była o 8,6% niższa niż przed rokiem.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.